آخرین اخبارجهانسیاست

دنمارک؛ باز هم اهانت به قرآن در اروپا

خبرگزاری دید: به دنبال هانت هفته قبل به قرآن در سویدن، این بار یک گروه راست افراطی در دنمارک اقدام به اهانت به قرآن کتاب مقدس مسلمانان کرده و یک نسخه این کتاب را در برابر سفارت عراق در کوپنهاگن آتش زد.

بعد از دو بار اهانت جدید به قرآن در اروپا طی دو هفته اخیر، روز جمعه (۳۰ سرطان) اهانت جدیدی به قرآن در اروپا رخ داد و این بار در دنمارک.

یک گروه راست‌افراطی در دنمارک دیروز جمعه، نسخه‌ای از قرآن را در مقابل سفارت عراق در کوپنهاگن پایتخت دنمارک سوزاند.

اعضای یک گروه راست‌افراطی که خود را («Danske Patrioter» میهن‌پرستان دنمارک) می‌نامند، مقابل سفارت عراق در پایتخت دنمارک، پرچم‌هایی ضداسلامی حمل می‌کردند و شعارهای توهین‌آمیزی علیه اسلام سرمی‌دادند.

این اقدام اهانت‌آمیز درست یک روز پس از آن رخ داد که ظهر روز پنجشنبه ۲۰ جولای برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سویدن، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن اهانت کردند.

آناتولی در خصوص اهانت به قرآن در دنمارک گزارش کرد که دنباله‌روهای گروه افراطی میهن‌پرستان دنمارک، پرچم عراق و قرآن را بر روی زمین انداختند و آن را لگدمال می‌کردند. این گروه افراطی همچنین به طور زنده، در حساب کاربری خود در فیسبوک، این اقدام اهانت‌آمیز خود را پخش کردند.

گروه مذکور در توجیه این اقدام خود گفت، این حمله به قرآن، در اعتراض به حمله معترضان به قرآن سوزی به سفارت سویدن در بغداد صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا