آخرین اخباراسلایدشوافغانستانبرگزیدهحقوق بشرخبر های مهم

دوحه-۳؛ کنایه دیدبان حقوق بشر: وای به روزی که بگندد نمک!

خبرگزاری دید: دیدبان حقوق بشر بار دیگر در واکنش به آجندا و ترکیب نشست آتی دوحه با کنایه گفته است “وای به روزی که بگندد نمک”.

سازمان دیدبان حقوق بشر به تازگی با نشر بیانیه‌ای در رابطه به نشست آتی دوحه و انتقاد از حذف حقوق زنان به ضب المث معروف فارسی اشاره کرده و گفته است: «هر چه بگندد نمکش می‌زنند. اما وای به روزی که بگندد نمک.»

در بیانیه آمده است: خشونت‌های طا-لبان هر روز عمیق‌تر می‌شود و حقوق زنان و دختران افغانستان برای تحصیل، کار، مراقبت‌های بهداشتی، فرار از خشونت و حتی راه رفتن در خیابان را نقض می‌کند. بسیاری زنان افغانستان به سازمان ملل چشم دوخته‌اند تا اوضاع را اصلاح کند. … اما از واکنش‌های ناکارآمد سازمان ملل ناامید شده‌اند.

به گفته این سازمان، زنان و دختران در افغانستان در حال حاضر بار سرکوب سیستماتیک حقوق ‌شان را به دوش می‌کشند.

دیدبان حقوق بشر هشدار داده است که اگر دوحه ۳ طبق برنامه پیش برود، سازمان ملل سابقه بسیار مضری به وجود خواهد آورد و به مبارزه زنان افغانستان برای حقوق‌شان خیانت خواهد کرد.

بیانیه دیدبان حقوق بشر خاطرنشان کرده است: سازمان ملل متحد با کنار گذاشتن وظیفه‌اش برای حمایت از حقوق بشر و مشارکت زنان در یک تلاش شرم‌آور برای راضی کردن طالبان، صدمه ابدی به اعتبارش وارد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا