آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

دیدار حریری با سلمان؛ انتخابات پارلمانی لبنان محور بحث بود

گمانه‌زنی‌های بین‌المللی نسبت به دیدار سعد حریری نخست‌وزیر لبنان و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی مبنی بر این است که محور بحث آنان انتخابات پارلمانی لبنان و نگرانی عربستان از گرفتن اکثریت توسط حزب‌الله است.
مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی و استراتژیک به «رادیو اسپوتنیک» گفت، عربستان اصرار داد که بیشترین سهم در انتخابات پارلمانی لبنان نصیب حزب‌الله نشود.
به نقل از خبرگزاری فارس، «انور عشقی» مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی و استراتژیک ریاض و مشاور پیشین شاه وقت عربستان، در اظهاراتی درباره سفر «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان به ریاض گفت، پرونده انتخابات پارلمانی لبنان و ثبات این کشور در رأس پرونده‌هایی است که الحریری در دیدار با « سلمان بن عبد العزیز» شاه عربستان درباره آن صحبت کرد.
عشقی به «رادیو اسپوتنیک» گفت، اصرار عربستان بر این است که بیشترین سهم در انتخابات پیش رو از آنِ حزب‌الله نباشد و دیدار مذکور در همین راستا انجام شد.
از سوی دیگر، «سالم زهران» مدیر تمرکز رسانه‌ای لبنان گفت: روابط میان سعد الحریری و حزب‌الله تحت تأثیر این دیدار قرار نخواهد گرفت؛ حزب‌الله شریکی اساسی در دولت لبنان است و خود شخص سعد الحریری نیز به آن اذعان کرده است.

پیش از این منابع لبنانی گفته بودند که چهار مسئله در سفر حریری به ریاض مطرح خواهد شد:
۱- گزینه‌های سیاسی سعد الحریری.
۲- انتخابات پارلمانی (در ۱۶ ثور ۱۳۹۷).
۳- کنفرانس‌های بین‌المللی و حمایت از لبنان.
۴- موضوعات مالی مرتبط با شخص الحریری.
انتخابات لبنان در ماه ثور سال پیش رو (۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا