آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

دیدار رییس‌جمهور با شماری از باشندگان غرب کابل

شماری از باشندگان غرب شهر کابل شام روز گذشته(جمعه، ۹سرطان)، با رییس‌جمهور غنی در ارگ ریاست‌ جمهوری دیدار کرده و از وی خواستند که هر چه عاجل طرح جامع امنیتی را اعلام کند.

باشندگان غرب کابل همچنان از رییس‌جمهور خواستند که اصلاحات در مناطق مرکزی، طرح تعدیل واحدهای اداری، انکشاف متوازن، توجه به تقویت اداره‌های محلی، حمایت از تقویم انتخابات و برخورد جدی با افراد مسلح غیرمسئول را در برنامه‌های ارگ بگنجاند.

از سوی هم، رییس‌جمهور غنی در پیوند به خواسته‌های مردم غرب کابل گفت:” پست‌ها و کرسی‌های دولتی به امتیازطلبی و تفوق‌پسندی مبدل شده است، باید به این فرهنگ خاتمه دهیم. فرهنگ دولت‌داری باید فرهنگ خدمت باشد و تا زمانی‌که همه شهروند نشویم، دولت پاسخگو پیدا نمی‌کنیم. ”

آقای غنی همچنان در رابطه به انتخابات گفت که انتخابات به چهار نهاد جامعه مدنی به شمول زنان، احزاب سیاسی، کمیسیون‌های انتخاباتی و جامعه بین‌المللی سپرده شده است و حکومت فقط نظارت‌کننده خواهد بود.

وی از مردم خواست که اجازه ندهند تا کسی در روند انتخابات مداخله کند.

ارگ ریاست جمهوری در حالی پذیرای باشندگان یک بخش شهر کابل می‌شود که در هفته‌های پسین، اختلافات در بدنه حکومت افزایش یافته و برخی جناح‌ها نیز حکومت را به برخورد تبعیض‌آمیز با شهروندان، متهم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا