آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثتبصرهحقوق بشرزنانزندگی

دیدار ملاهبت الله با والیان تمام ولایت ها در قندهار

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان می‌‌گوید که رهبر این گروه در جلسه‌ای با حضور والیان تمام ولایات در ولایت‌ قندهار، پیرامون حکومت‌داری خوب اسلامی، توجه به مسئولیت‌های خود و حفظ نظام اسلامی سخنرانی همه‌جانبه کرده است.

مجاهد می‌افزاید: رهبر حکومت سرپرست در سخنانش خطاب به والیان گفته است: “شما از فاتحان میدان‌های مقدم جهاد هستید، در صف اول جنگ شما قرار داشتید، تحت فرماندهی شما ده‌ها و صدها تن از مجاهدین شهید شدند. آرمان‌های آنان را تحقق ببخشید، نظام اسلامی را مستحکم کنید، قانون شریعت را اجرا کنید و احکام الهی را زنده سازید.

او افزود: هیچ‌کسی را اجازه ندهید که در ولایات کارهای غیرشرعی انجام دهد، به اصلاحات عقیدتی و فکری مردم توجه کنید، با علما رابطه خود را نگه‌دارید، به تربیت نسل جوان توجه خاصی بکنید و نسلی با روحیه اسلامی تربیت کنید.”

باید یادآور شد که رهبر طالبان در حالی سخن از تربیت نسل جوان می زند که نقش این گروه بخصوص در بخش آموزش دختران که نیمی از قشر جوان جامعه را تشکیل می دهند، کمرنگ شده است و دروازه های مکاتب و دانشگاه ها به رویشان بسته است. او همچنین در بخش مشوره با علما نکاتی را گفته است که نیز قابل تامل است. آیا منظور صرف علمای هم قوم و هم زبان است؟ اگر اینطور نیست پس چرا حقوق اقلیت های مذهبی از جمله تشیع نادیده گرفته می‌شود؟

صحبت های رهبر حکومت سرپرست زمانی ملت پسند خواهد بود که همه شمول و به دور از تعصب عملی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا