آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحکومتخبر های مهمدسته بندی نشدهرسانه‌هامنطقه

رئیس الوزرا؛ استفاده از پیام رسان‌های اجتماعی برای پخش و نشر اسناد محرمانه میان اعضای طا-لبان را ممنوع کرد

خبرگزاری دید: مطابق با فرمان جدید رئیس الوزرای حکومت سرپرست؛ زین پس هیچ از اعضای طا-لبان اجازه ندارند که سندهای محرمانه را از طریق شبکه های اجتماعی میان شان ردو بدل نمایند.

دفتر رئیس الوزرای طا-لبان با انتشار اعلامیه ای با امضای ملا محمد حسن آخوندی آورده است برخی از اعضا ی حکومت سرپرست اعم از کارمندان دولتی فرامین رهبر طا-لبان و همچنین حکم های رئیس الوزرای این گروه را از طریق پلتفرم های گروهی وتسپ و شبکه های اجتماعی پخش و نشر می نمودند.

در این خبرنامه امده است پس از این هیچ یکی از مسئولان اداره‌های طا-لبان اجازه ندارند که سندهای محرمانه را از طریق شبکه‌های نام‌برده برای یک‌‌دیگر ارسال کنند.

طبق این نامه‌ به مقام‌های گروه طا-لبان و مسئولان اداره‌های رسمی گفته شده، در صورتی‌که کارمندان تحت امر‌شان این موضوع را نادیده بگیرند و از دستور سرپیچی کنند، با آنان برخورد قانونی شود.

این حکم در حالی از سوی گروه طا-لبان صادر می‌شود که پیش از این خبرنگاران و نهادهای حامی رسانه‌ها در افغانستان، بارها نسبت به وضع محدودیت‌ها به دست‌رسی به اطلاعات از سوی این گروه ابراز نگرانی کرده‌اند.

به باور آگاهان، محدودیت‌های وضع شده از سوی گروه طا-لبان در زمینه‌ فعالیت رسانه‌‌ها و دست‌رسی به اطلاعات باعث می‌شود تا فعالیت رسانه‌ها کم‌رنگ و ساحه‌ فعالیت خبرنگاران نیز محدود شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا