آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثجهان

رئیس سرویس مخفی امریکا ناکامی امنیتی این اداره در پرونده سوء ‌قصد به جان ترامپ را پذیرفت

خبرگزاری دید: کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی امریکا که در پرونده‌ سوء‌قصد به جان دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور سابق این کشور با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شده بود به ناکامی امنیتی این اداره در تامین امنیت ترامپ اعتراف کرد.

خانم چیتل روز گذشته (دوشنبه، ۲۲ جولای) در برابر قانونگذاران این کشور اعتراف کرد که اداره‌ی زیر نظر او که مسوولیت تامین امنیت روسای جمهور امریکا را به عهده دارد مرتکب یکی از کم‌ سابقه‌ترین کم‌ کاری‌هایش در دهه‌ های اخیر شده است.


طبق اعتراف او، سوء‌قصد به جان ترامپ که حدود ۱۰ روز قبل اتفاق افتاد «مهم ترین شکست عملیاتی» این سرویس امنیتی در دهه‌های اخیر بوده است.
حدود ۱۰ روز قبل به تاریخ ۱۳ جولای شخصی به‌ نام «توماس متیو کروکس» در یک تجمع انتخاباتی در شهر باتلر ایالت پنسلوانیا به سمپ ترامپ شلیک کرد.
بعد از این رویداد، سرویس مخفی امریکا با انتقادات گسترده‌ای همراه شد.


رئیس این سرویس در اعتراف خود گفته است: «ما ناکام ماندیم، من منحیث رییس سروریس مخفی امریکا به طور کامل مسوولیت هر نوع نقض امنیتی اداره مان را برعهده می‌گیرم.»
او تاکید کرده اداره‌ی زیر نظر او با جدیت کار می‌کنند «تا اطمینان حاصل شود که رویداد مانند ۱۳ جولای هرگز دوباره رخ ندهد.»

شمار زیادی از اعضای حزب جمهوری ‌خواه پیشتر از چیتل به خاطر کم‌ کاری‌هایش در تامین امنیت ترامپ خواسته بودند که از سمت خود استعفا دهد اما او در نخستین اظهارات رسمی‌اش پس از ۱۳ جولای این درخواست‌ها را نپذیرفت و بر ادامه‌ي فعالیت‌هایش به‌عنوان رئیس‌ سرویس مخفی امریکا تاکید کرد.


شمار زیادی از اعضای حزب جمهوری ‌خواه پیشتر از چیتل به خاطر کم‌ کاری‌هایش در تامین امنیت ترامپ خواسته بودند که از سمت خود استعفا دهد اما او در نخستین اظهارات رسمی‌اش پس از ۱۳ جولای این درخواست‌ها را نپذیرفت و بر ادامه‌ي فعالیت‌هایش به‌عنوان رییس‌ سرویس مخفی امریکا تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا