آخرین اخبارجهانسیاست

رایزنی مقامات تاجیکستان و پاکستان در مورد افغانستان

خبرگزاری دید: رییس جمهور تاجیکستان با یک مقام ارشد نظامی پاکستان در مورد همکاری‌های دفاعی و وضعیت افغانستان تبادل نظر کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان روز گذشته اعلام کرد که امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان و شمشاد میرزا رییس کمیته مشترک ستاد ارتش پاکستان برای گفت‌وگو در مورد همکاری‌های چندجانبه بین دو کشور از جمله در زمینه امنیتی و دفاعی ملاقات کرده است.

بر بنیاد این گزارش، تاجیکستان و پاکستان همکاری‌های اساسی در زمینه‌های سیاسی و تجاری-اقتصادی از جمله در بخش انرژی، حمل و نقل و ارتباطات و همچنین در حوزه‌های فرهنگی، انسانی و امنیتی ایجاد کرده‌اند.

رحمان از روند کنونی و سازنده تعامل سیاسی استقبال و از اعتماد متقابل احساس شده در سطح عالی بین دو کشور ستایش کرده است.

رییس جمهور تاجیکستان بر مشارکت امنیتی و دفاعی دو کشور تاکید کرده و تماس‌های مستمر بین نهادهای تخصصی را برای دوجانب سودمند و تامین کننده منافع دو کشور دانسته است.

در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر شده، آمده است: طرفین به روندهای نگران کننده معاصر اشاره کردند و بر لزوم ادامه تقویت همکاری در امر مبارزه با تروریزم، تولید و قاچاق غیرقانونی مواد مخدر، جنایات فراملی و سایر زمینه‌های مورد علاقه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که طرفین همچنین در مورد مشکلات مربوطه جهانی و منطقه‌ای از جمله وضعیت افغانستان تبادل نظر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا