آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانرسانه‌هامنطقه

رسانه هندی: نیروهای داعش در افغانستان آموزش نظامی می‌بینند

خبرگزاری دید: روزنامه‌هندی ساندی گاردین با انتشار گزارشی می گوید؛ اعضای جدید داعش به خصوص آنانی که از اتباع آسیای میانه به عضویت این گروه در آمده‌اند برای آموزش و فراگیری شیوه‌های جنگ به افغانستان فرستاده می‌شوند. به نقل از ساندی‌گاردین، این گروه تمرکز خود را از افغانستان به “اهداف بین المللی بزرگتر” معطوف کرده است.

رسانه هندی: نیروهای داعش در افغانستان آموزش نظامی می‌بینند

ساندی گاردین با اشاره به اینکه داعش برای یارگیری ازاتباع آسیای‌میانه، بر روی اتباع تاجیک و ازبیک‌ها متمرکز شده‌اند می‌گوید:  

این گروه برای سهولت در فعالیت‌های خود، متمرکز به ایجاد شبکه‌‌های متعدد در مناطق مختلف هستند که این شبکه‌ها مسئولیت جذب و آموزش جنگنجویان خارجی از آسیای مرکزی، خاورمیانه و سایر مناطق را به عهده دارند.

ساندی گاردین در گزارش خود مدعی ست: “گسترش عملیات داعش خراسان به حملات مستقیم محدود نمی شود.” براساس این گزارش، داعش در تلاش است تا با افزایش حضور خود در هند افزایش و با هدف افزایش خشونت میان هندوها و مسلمانان، تنها از طریق کمک‌های مالی محلی، اقدام به جذب نیرو می‌کند.

در این گزارش آمده است که داعش به طور فزاینده‌ای از ارزهای دیجیتال و ساختارهای پرداخت «آنلاین» استفاده می‌کند.

ساندی گاردین همچنین می‌گوید یافته‌های مربوط به فعالیت‌های اخیر داعش نگرانی‌های سازمان‌های امنیتی جهان را برانگیخته است.

این رسانه گفته است که تغییر مسیر این گروه از حمله “تروریستی” مسکو در ۲۲ مارس ۲۰۲۲ که منجر به کشته شدن ۱۴۵ نفر و زخمی شدن صدها نفر شد، مشهود است. این حمله تأکید بر توانایی داعش برای حمله به اهداف خود و تهدید فزاینده برای امنیت بین المللی را برجسته می کند.

این در حالی‌است که اداره نظارت بر امنیت افغانستان گفته است که داعش خراسان در سه ماه گذشته ۶ حمله در کل افغانستان انجام داده است.

از یکسو سران حکومت سرپرست همواره تأکید بر شکست و نابودی داعش در افغانستان دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا