آخرین اخبارجهان

رفتار خشن پناهجویان افغانستانی در گردهمایی، با انتقادات شدید سیاستمداران فرانسوی مواجه شد

خبرگزاری دید: رفتار خشن شماری از پناهجویان افغانستانی در پاریس، با انتقادات و واکنش‌های تند برخی شخصیت‌های راستگرای فرانسوی مواجه شد.

به نقل از یورونیوز، تعدادی از شخصیت‌های راستگرای فرانسه از حزب «اجتماع ملی» و حزب ملی‌گرای «فتح مجدد» صحنه‌های خشونت‌آمیز تجمع مهاجران افغانستانی را در منطقه یازدهم پاریس در ۲۰ اپریل (اول ثور) محکوم کردند. این افراد همچنین نسبت به سکوت رسانه‌ای در این خصوص اعتراض کردند.

اورلین ورون از اعضای شورای شهر پاریس از جمله چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای است که نسبت به هرج و مرج ناشی از تظاهرات افغانستانی‌ها در پایتخت فرانسه ابراز نگرانی کرده است. 

ژوردان باردلا رییس حزب راستگرای اجتماع ملی، با پخش ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از تصاویر «تظاهرات افغان‌ها» و غارت اموال عمومی نوشت: «به اندازه کافی کشورمان توسط دنیا مورد سوء استفاده قرار گرفته و هر کسی می‌تواند هر کاری دلش می‌خواهد را با مصونیت کامل انجام دهد.»

ماریون ماره‌شال نامزد حزب «فتح مجدد» برای انتخابات پارلمان اروپا در شبکه ایکس نوشت: «هیچ رسانه‌ای این تصاویر را پخش نکرد، اما آشوبگران افغان هرج و مرج را در خیابان های پاریس به عمل آوردند. وقت آن است که آنها به افغانستان برگردند!»

به گفته ستاد پولیس پاریس، این درگیری در حاشیه گردهمایی برای ادای احترام به قربانیان آتش سوزی ۷ اپریل در خیابان دو شارون روی داد و طی آن برخی از تجمع کنندگان با پرتاب اشیا در خیابان خشم خود را ابراز کرده و با پولیس درگیر شدند.

به نوشته روزنامه لوپاریزین، مستأجر آپارتمانی که دچار آتش سوزی شده، مظنون است که دو تن از مهمانانش از جمله یکی از هموطنان افغان خود را با شلیک گلوله کشته و صحنه جنایت را برای از بین بردن آثار جنایت خود آتش زده است. سه نفر در جریان این فاجعه جان خود را از دست دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا