آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنانمنطقه

رهبران روسیه و هند: مبارزه با تروریزم در افغانستان جامع و موثر خواهد بود

خبرگزاری دید: رهبران روسیه و هند با تبادل نظر در مورد وضعیت افغانستان، به‌شمول وضعیت امنیتی و پیامدهای آن در منطقه، وضعیت سیاسی کنونی، مسایل مربوط به تروریزم و قاچاق مواد مخدر، خواهان افغانستانی مستقل، متحد و صلح‌‌آمیز، عاری از تروریزم، جنگ و مواد مخدر، زندگی در صلح با همسایگانش و تضمین احترام به حقوق اساسی و آزادی‌های بشر، از جمله برای آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه کشورمان شدند.

رهبران روسیه و هند: مبارزه با تروریزم در افغانستان جامع و موثر خواهد بود

رهبران روسیه و هند بر نقش مهم نشست‌های فارمت مسکو برای تسهیل حل و فصل مسئله افغانستان تاکید کردند.
دفتر نارندرا مودی نخست‌وزیر هند با نشر بیانیه مشترک از دیدار و توافق وی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفت طرفین با قدردانی از هماهنگی نزدیک هند و روسیه در مورد افغانستان از جمله از طریق مکانیزم گفت‌وگو بین شوراهای امنیت دو کشور صحبت کردند.
در این بیانیه آمده است: هر دو طرف در مورد وضعیت افغانستان، از جمله وضعیت امنیتی و پیامدهای آن در منطقه، وضعیت سیاسی کنونی، مسایل مربوط به تروریزم، افراط‌گرایی و قاچاق مواد مخدر گفت‌وگو کردند.
بیانیه مشترک افزود: رهبران دو کشور از اقدامات ضد تروریزم علیه گروه‌های تروریستی بین‌المللی به ویژه دا/عش و سایر گروه‌ها استقبال و ابراز اطمینان کردند که مبارزه با تروریزم در افغانستان جامع و موثر خواهد بود.
آن‌ها بر لزوم تضمین کمک‌های بشردوستانه و بدون وقفه به مردم افغانستان بدون هیچ گونه مطالبات سیاسی تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا