آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتخبر های مهمسیاستمنطقه

رهبر طا-لبان تعیینات جدید حکومتی را اعمال کرد

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طا-لبان از تغییرات جدید مقامات حکومت سرپرست به دستور ملاهبت‌الله، رهبر طا-لبان خبر داده است. بر اساس فرمان جدید ملا هبت الله ، ملا بسم‌الله والی قبلی ولایت خوست به عنوان معاون اداری و تامیناتی ریاست عمومی امنیت و عبدالقیوم روحانی، معاون قبلی ولایت نیمروز نیز به عنوان والی جدید خوست تعیین شده است. در ادامه این تغییرات، به دستور رهبر طا-لبان، حاجی محمد وزیر، رئیس پیشین مالی و بودجه وزارت داخله به عنوان رئیس مبارزه علیه حوادث ولایت غزنی معرفی شد.

رهبر طا-لبان تعیینات جدید حکومتی را اعمال کرد

در همین حال به باور آگاهان به امور؛ این جا به جایی‌ها از قندهار مهم است. نخست آنکه تغییر در خوست یکی از ولایات مهم افغانستان نشان دهنده خشم رهبر طا-لبان است و هشداری صریح و واضح در آستانه سومین نشست دوحه به جریان های مخالف نگاه او.

خوست از پایگاه‌های مهم شبکه حقانی از گروه‌های مهم طا-لبان است که اکنون تصدی وزارتخانه‌های مهم چون وزارت کشور را برعهده دارند.

از طرف دیگر، کارشناسان تغییرات در وزارت داخله را نشان دهنده عزم رهبر طا-لبان برای «تادیب» می‌دانند؛ هدفی که به باور آنها تداوم و شدت خواهد یافت.

این دومین تغییرات حکومتی در جریان نزدیک به یک ماه گذشته در حکومت طالبان است. در هشتم خردادماه نیز ذبیح الله مجاهد از تغییرات اداری شماری از مقامات حکومت سرپرست خبر داد.

این تغییرات که پس از دومین سفر هبت‌الله آخوندزاده به کابل صورت می‌ گیرد و از نظر آگاهان نشانه‌ای دیگر از ثبیت قدرت او محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا