آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرروند صلح

روسیه : انتخاب نمایندگان جامعه مدنی در نشست دوحه، غیر شفاف بوده است

خبرگزاری دید: سفارت روسیه در کابل می‌گوید که با درنظرداشت خواهش‌های حکومت افغانستان طرف روسی تصمیم گرفت از اشتراک در جلسه سازماندهی شده با شرکت نمایندگان  فعالان مدنی افغانستان، خودداری نماید.  انتخاب فعالان مدنی حاضر در نشست دوحه به طور غیرشفاف‌ و پشت سر کابل صورت گرفته بود.

سفارت روسیه در کابل امروز دوشنبه(۳۰ دلو) در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که انتخاب فعالان مدنی افغانستان برای شرکت در دومین نشست دوحه به طور غیرشفاف‌ و پشت سر کابل صورت گرفته بود.

در بیانیه آمده است: حکومت افغانستان اعلام کرده‌است که شرایط دعوت آن به دیدار با نمایندگان ویژه بر‌ افغانستان که به تاریخ ۱۸ و ۱۹ فبروری از طرف آقای گوترش منشی عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌کند، غیر قابل قبول است.

سفارت روسیه افزود؛ برای نمایندگان حکومت افغانستان پیشنهاد شد که صرف در بخش فرعی جلسات اشتراک کنند.

در بیانیه این سفارت گفته شده است: سازماندهندگان هم درخواست‌های کابل مبنی بر اشتراک به نمایندگی از همه افغانستان را نادیده گرفتند.

سفارت روسیه می‌گوید که هیئتی که در راس آن امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه می‌باشد، مجبور به خودداری از سفر به پایتخت قطر شد.

این سفارت با مستند و منطقی دانستن این موضع بیان داشته است: با درنظرداشت خواهش‌های حکومت افغانستان طرف روسی تصمیم گرفت از اشتراک در جلسه سازماندهی شده با شرکت نام‌نهاد فعالان مدنی افغانستان، خودداری نماید.  انتخاب فعالان مدنی فوق‌الذکر به طور غیرشفاف‌ و پشت سر کابل صورت گرفته بود.

بیانیه در اخیر گفته که حکومت افغانستان تصمیم اصولی مسکو را با ابراز امتنان و قدردانی پذیرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا