آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثبرگزیدهجهانخبر های مهممنطقه

روسیه بر فراز شهر کابل رادار هوایی نصب می‌کند

خبرگزاری دید: قرار است کار نصب و تجهیز سیستم رادار هوایی در منطقه کوه شهدای صالحین شهر کابل توسط روسیه اجرایی شود. این طرح قرار است، پس از تصویب نهایی در قندهار جهت اجرا واگذار گردد.

حکومت سرپرست تا کنون در این باره چیزی نگفته اند.

به نقل از برخی منابع رسانه ای ؛ این خبر در حالی منتشر می‌شود که در روزهای گذشته ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که باتوجه به وجود مشکلات در افغانستان، برقراری رابطه با طا-لبان یک نیاز است.

او با بیان اینکه افغانستان امروز را طا-لبان کنترل می‌کنند و طا-لبان قدرت واقعی افغانستان هستند ، عنوان کرد که روسیه ناگزیر است با طا-لبان ارتباط برقرار کند.

این درحالی است که روز گذشته معاون وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اذعان داشت که روسیه از حکومت سرپرست  انتظار دارد که به تعهدات خود نسبت به جامعه جهانی مانند تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان عمل کند.

این مقام سیاسی در حاشیه کنفرانس بین المللی با عنوان« روسیه و چین؛ همکاری در عصر جدید» به خبرنگاران گفت که مسکو از طا-لبان انتظار دارد که به همه وعده های خود در زمینه تشکیل دولت فراگیر عمل کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا فراگیر بودن دولت افغانستان همچنان شرط به رسمیت شناختن طا-لبان است گفت: بله. سیاست ما در قبال افغانستان کاملاً بدون تغییر باقی مانده است.

معاون وزارت امورخارجه ضمن بیان اینکه طا-لبان واقعیت میدانی هستند و ما باید این مسئله را درنظر بگیریم افزود که ما چیزها را به هم ربط نمی دهیم، فقط می گوییم که از جنبش طا-لبان انتظار داریم تا تمام وعده هایی را قبلاً به جامعه بین المللی داده اند، عملی کنند. اما این شرط ما نیست و این را با فعالیت آنها مرتبط نمی کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا