آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه حملات هوایی امریکا و بریتانیا را بر عراق و سوریه عبور از قوانین بین‌المللی خواند

خبرگزاری دید: ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به حملات امریکا به عراق و سوریه گفته که امریکا سعی دارد بزرگ‌ترین کشورهای منطقه را به درگیری بکشاند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه (١٥ دلو) گفت که حمله هوایی امریکا به عراق و سوریه که منجر به تخریب و آسیب رساندن به ده‌ها تأسیسات و کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی شد، بار دیگر ماهیت تهاجمی سیاست امریکا در خاورمیانه و بی‌اعتنایی کامل واشنگتن به قوانین بین‌المللی را به جهانیان نشان داد.

وی افزود که مشارکت مطیع‌وار نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در حمله ایالات متحده نباید به کسی توهم اقدام «ایتلاف بین‌المللی» را بدهد.

وی افزود: ایالات متحده با حمله بی‌امان به تاسیسات گروه‌های به ظاهر طرفدار ایران در عراق و سوریه، به طور هدفمند تلاش کرده است تا بزرگ‌ترین کشورهای منطقه را به درگیری بکشاند.

زاخاروا با بیان این که این حملات هیچ توجیه ندارد، خاطرنشان کرد که ایالات متحده با این تلاش‌ها و همچنین به دلیل ناامیدی از سیاست‌های ناکام در چهارچوب مبارزات انتخاباتی، سعی دارد بر اوضاع سیاسی در ایالات متحده تاثیر بگذارد که منجر به تشدید بیشتر تنش‌ها و تضعیف اعتبار امریکا در جهان عرب می‌شود.

وی در اخیر این «اقدام ظالمانه و تجاوز امریکا و بریتانیا» بر کشورهای مستقل را به شدت محکوم کرد و خواستار بررسی این وضعیت از سوی شورای امنیت سازمان ملل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا