اسلایدشومنطقه

روسیه پروژه‌های ناتمامش را در افغانستان از سر می‌گیرد

احمد ضیا مسعود، نماینده فوق‌العاده‌ای رییس‌جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب با سفیر روسیه در کابل روی موضوعات سیاسی، امنیتی و انکشافی دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه از همکاری کشورش برای تقویت اصلاحات و نهادینه‌سازی حکومتداری خوب در کشور گفت که روسیه مصمم است با ارتقا و ظرفیت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، پروسه صلح را حمایت کند.
وی افزود که ادعاهای مبنی بر حمایت روسیه از گروه طالبان صحت ندارد و وزارت خارجه این کشور با نشر اعلامیه‌ای موضوع را واضح کرده است. حکومت روسیه فقط برای ارتقای ظرفیت و تجهیز نیروهای نظامی افغانستان کمک خواهد کرد و با همکاری کشورهای منطقه، خواهان صلح و ثبات پایدار در این کشور می‌باشند.
احمدضیا مسعود، نماینده فوق‌العاده‌ای رییس‌جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب، ضمن قدردانی از کشور روسیه در خصوص ارتقای ظرفیت دانشجویان افغانستانی، اعطا بورسیه‌های تحصلی و تلاش‌های این کشور جهت فراهم‌آوری زمینه‌ها برای صلح و امنیت در افغانستان، گفت که روسیه می‌تواند نقش محوری در همکاری با کشورهای همسایه در راستای تحقق صلح و ثبات و انکشاف پایدار در افغانستان داشته باشد.
در این دیدار سفیر روسیه برای تداوم همکاری‌های کشورش در جهت رشد زیربناها و اقتصاد کشور تعهد کرد و افزود که افغانستان را در راه رسیدن به انکشاف و توسعه پایدار حمایت می‌کند.
همچنان حکومت وحدت ملی به طور رسمی از کشور روسیه خواسته است، ۱۲۴ پرژه‌ که از زمان اتحادیه شوروی سابق ناتمام مانده است را تکمیل کند.
شماری ازین پروژه‌ها برای تکمیل و بازسازی دوباره نیاز به کمک روسیه دارد، مانند دانشگاه پولی تخنیک و تونل سالنگ.
در باره بازسازی و تکمیل این پروژه‌ها مقامات دو کشور با هم گفت‌وگو کردند، همچنان رییس‌جمهور غنی از افزایش همکاری‌های اقتصادی روسیه حمایت کرده و مقامات روسیه نیز موافقت خود را اعلام کرده‌اند.
در گذشته نیز کشور روسیه چندین‌بار آمادگی خود را برای بازسازی کشور ابراز داشته بود.
در حال حاضر افغانستان نیاز جدی به کمک و حمایت مالی کشورهای بزرگ دارد و مشارکت اقتصادی روسیه می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا