آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرحکومتخبر های مهممنطقه

روند سبز: باجوری از فرماندهان پاکستانی دا/عش در کنر بدنبال ساختن تشکیلات است

خبرگزاری دید: روند سبز افغانستان به رهبری امر الله صالح معاون اول ریاست جمهوری دولت پیشین در حساب رسمی خود در ایکس با انتشار مطلبی گفته است؛ محمد امان باجوری مشهور به ابو طلحه از فرماندهان مشهور دا/عش خراسان اکنون در ولسوالی سرکانو ولایت کنر حضور دارد. وی قبل از این روابط نردیکی با طا-لبان داشته است و در حال حاضر بدنبال شکل دادن تشکیلات بزرگ برای دا/عش است. باجوری از ایالت خیبر پختنخواه پاکستان است .

این اطلاعات درحالی منتشر می شود که مقامات حکومت طا-لبان همواره ادعاهای مبنی بر حضور گروه های تروریستی از جمله دا/عش را در کشور رد می کنند و می گویند دا/عش در کشور حضور فیزیکی ندارد. با اینحال گروه تروریستی دا/عش طی ماه های اخیر حملات مرگباری را در کشور انجام داده است.

اما گفتنی است ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان روز گذشته در گفت‌وگو با راسیا ۲۴ روسیه گفته بود که طا-لبان توانایی ریشه کن کردن دا/عش در افغانستان را به دلیل حمایت‌های مالی خارجی ندارد.

در همین حال در روزهای گذشته انستیتوت صلح آمریکا نیز از افزایش رشد و گسترش دا/عش خراسان در افغانستان خبر داد.

در گزارش این نهاد مطالعاتی آمده است که در افغانستان و بخش‌هایی از پاکستان فرصت زیادی برای فعالیت برخی از گروه‌های تروریستی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا