آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

کنفرانس وحدت اسلامی در تهران؛

رییسی: فلسطین مهمترین شاخص امت اسلامی است/ وحدت سبب قوت جهان اسلام می‌شود

خبرگزاری دید: سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در افتتاحیه کنفرانس وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در تهران، ضمن تاکید بر موضوع فلسین به عنوان مهمترین شاخص امت اسلامی، وحدت را عامل تقویت و قدرت‌ جهان اسلام خواند.

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران روز یکشنبه(۹ میزان) در آیین افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالون اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام، گفت: وحدت در جهان اسلام امروزه اهمیت دارد و البته همواره دارای اهمیت بوده و روزبه‌روز در عالم اسلام مورد تأکید قرار می‌گیرد.

به گفته او، توجه به وحدت یک امر فردی و مقطعی نیست بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق و با اساس قراردادن خدا، قرآن و اهل‌بیت و هم‌چنین با نگاه به این است که وحدت به‌ معنای وحدت در مذاهب و یا جغرافیا نیست بلکه وحدت به‌عنوان اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است.

رییسی اظهار داشت: شاخص سیر قهقرایی و ارتجاعی در امت اسلام چیست؟ خداوند می‌فرماید «اگر از بیگانگان پیروی کردید، این رمز عقب‌گرد شماست و زیان‌کار هستید.»، رمز پیروزی مسلمانان در طول تاریخ وحدت و انسجام با محوریت اعتقاد به خدا و رسول و با تأسی از قرآن شریف بوده است. نگاه به بیگانگان و پیروی از آنان، سیر قهقرایی به‌ دنبال دارد.

وی تصریح کرد: امروز نظام سلطه می‌داند مهم‌ترین سد مقابل او، مردم مسلمانِ دلدادۀ به خدا هستند. امت اسلامی مجموعه‌ای باورمند به خدا، پیامبر و معاد است که گرد هم آمدند و مقصد واحدی دارند و معقتد به پویایی و نه توقف هستند.

رییسی عنوان کرد: فلسطین مهم‌ترین شاخص برای امت اسلامی است و توجه به مهم‌ترین مسئله اسلام باید مد نظر باشد. عادی‌سازی روابط با رژیم اسراییل، شاخصِ در سیر ارتجاعی و قهقرایی گرفتن برای هر دولت و مسئولی در هر جایگاهی است و این خواست بیگانگان است.

وی ادامه داد: این نشست وحدت که سالانه برگزار می‌شود، هر سال یک پیام و سخن با نگاه به مسائل مستحدثه در جهان اسلام دارد. امت اسلامی باید به جنایت‌های هولناک در مساجد و مراکز مذهبی، جنایت اخیر در پاکستان، جنایات در افغانستان، و اینکه دست‌نشاندگان ِامریکا در جای‌جای امت اسلامی جنایت می‌کنند دقت داشته و در مقابل این جریان منسجم باشد.

رییس ‌جمهور ایران گفت: این نشست نگاه مشترکی بین بایسته‌های امروز جهان اسلام نسبت به مسائل به‌وجود آورده است. ادراک همه شما حضار و نگاه مشترک، بر وحدت و هم‌چنین نفرت از تکفیر است. این نگاه مشترک با این نشست‌ها به‌وجود آمده و راه مقابله با دشمن نیز سازش و تسلیم نبوده و بلکه مقاومت و ایستادگی است؛ آن‌چه دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند سازش با او نیست.

وی در ادامه گفت: این نشست‌ها و نگاه تقریبی، انسجام‌بخش و وحدت‌بخش خود را برای ایفای نقش مهم در نظم نوین جهانی آماده می‌کند؛ مسلمان و جهان اسلام باید در نظم نوین و بهم ریختن نظم ناعادلانه فعلی و ایجاد نظم عادلانه در جهان جای خود را پیدا کند. جایگاه امت اسلامی در این نظم نوین مهم است.

وی عنوان کرد: توهین به قرآن، اهانت به شخصیت عالی پیامبر و اولیای دین، به‌راه انداختن گروه‌های تکفیری برای قتل و جنایت در جهان اسلام، اینکه افراد دست‌نشانده را در دنیا به‌عنوان دولت‌ها به‌راه انداخته‌اند و همه اقداماتی که امپراطوری رسانه‌ای دشمن انجام می‌دهد حلَقات یک زنجیر برای متوقف کردن امت اسلامی است. امت اسلامی اثبات کرده که اهل ایستادگی و مقاومت، دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا