آخرین اخبارافغانستانسیاست

زمستان و بهای مواد خوراکی در غور

شماری از باشندگان شهر فیروزکوه ولایت غور از بلند رفتن قیمت مواد خوراکی در این ولایت خبر داده و از این حالت شاکی هستند.

شماری از باشندگان شهر فیروزکوه ولایت غور از بلند رفتن قیمت مواد خوراکی در این ولایت خبر داده و از این حالت شاکی هستند.
به گزارش خبرگزاری دید، باشندگان غور می‌گویند:«با سرد شدن هوا روز به روز قیمت مواد خوراکی افزایش پیدا می‌کند و این افزایش قیمت در حالی باعث نگرانی می‌شود که هیچ نرخ نامه‌ای از سوی شهرداری برای فروشنده‌گان تعیین نشده است.»
آنان افزودند، اگر شهرداری از فروش مواد خوراکی در بازار فیروزکوه نظارت نکند در آینده ما توان خریداری مواد خوراکی را نخواهیم داشت.
نثار احمد و محمد نسیم دو تن از باشندگان فیروزکوه می‌گویند:«در شهر فیروزکوه هر فروشنده از پیش خود نرخِ را بر اجناس و مواد فروشی تعیین می‌کند و به همان قیمت شخصی خود به فروش می‌رساند.»
آنان اضافه کردند که اکنون با فرا رسیدن فصل زمستان نرخ مواد خوراکی در شهر فیروزکوه به اندازه‌ای بلند رفته که ما توان مالی برای خریدن آن نداریم.
در همین حال، شاه محمود شهاب سخنگوی شهرداری شهر فیروزکوه ادعاهایی را مبنی بر عدم نرخ نامه از سوی این اداره برای فروشندگان رد می‌کند، اما می‌پذیرد که در بازار تعدادی هستند که از فرصت استفاده کرده و مواد خوراکی را به قیمت بلند به مردم به فروش می‌رسانند.
شهاب می‌گوید:«با این حال هم شهرداری همواره می‌کوشد تا از فروش مواد خوراکی از سوی فروشنده‌ها در فیروزکوه نظارت داشته باشد.»
گفتنی است که ولایت غور دارای زمستانِ سردی است و همواره باشندگان این ولایت با آمدن فصل سرما از بلند رفتن نرخ مواد خوراکی و مواد سوخت شکایت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا