آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوامنیت و حوادثحقوق بشر

سازمان ملل: به‌رغم تهدیدها به تعامل با طالبان ادامه می‌دهیم

خبرگزاری دید: استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد گفته که به‌رغم تهدیدها به تعامل با همه ذینفعان در افغانستان ادامه می‌دهد.

در پی توشیح قانون امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست و انتقادهای مقامات سازمان ملل متحد از این قانون اخلاقی، سخنگوی این سازمان روز گذشته(۹ سنبله) گفت که سازمان ملل به تعامل با همه ذینفعان در افغانستان ادامه خواهد داد.
وزارت امر به معروف حکومت سرپرست اعلام کرده که به دلیل انتقاد سازمان ملل از قانون تصویب شده آن‌ها، دیگر با هیئت معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) همکاری نمی‌کند.
یوناما همراه با سایر نهادهای سازمان ملل، توشیح قانون جدید امر به معروف طالبان را محکوم کرد و آن را “دیدگاه ناراحت کننده” برای آینده افعانستان خواند.
استفان دوجاریک در پاسخ به پرسشی در نیویارک گفته است: «من فکر می‌کنم ما در مورد تصمیم برای ناپدید شدن بیشتر حضور زنان در افغانستان بسیار صریح بوده‌ایم.»
وی افزود که سازمان طبق دستور شورای امنیت این سازمان “به تعامل با همه ذینفعان در افغانستان از جمله طالبان ادامه خواهد داد”.
وی گفته است: «ما همیشه وظیفه خود را اجرا کرده‌ایم و می‌گویم که بی‌طرفانه و با حسن نیت، همیشه از قوانین سازمان ملل حمایت می‌کنیم و پیام‌های حقوق بشر و برابری را ترویج می‌کنیم.»
وی همچنین از مقامات دفاکتو خواست “راه‌های بیشتری را برای تعامل دیپلماتیک باز کنند”.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا