آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعه

سرک بدیل و فرعی موقت برای شاهراه سالنگ افتتاح شد

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت فواید عامه طالبان امروز بعد از نظارت از جریان کار بازسازی شاهراه سالنگ‌ها، سرک فرعی و بدیل موقت این شاهراه را افتتاح کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت فواید عامه حکومت سرپرست با نشر این خبر خاطر نشان نمود که ملا محمد عیسی ثانی سرپرست این وزارت طی سفر کاری به شمال کشور، از جریان کار بازسازی شاهراه سالنگ‌ ها نظارت کرده و مسیرهای بدیل موقت را که در سالنگ شمالی و جنوبی ایجاد شده را افتتاح نمود.

ملا ثانی در جریان افتتاح این سرک گفت که وزارت فواید عامه برای سهولت هرچه بیشتر هموطنان عزیز، مسیر فرعی را برای عبور و مرور وسایط کوچک در سالنگ جنوبی و شمالی آماده کرده است و موترهای مسافربری می‌توانند در جریان کار مسیر اصلی، از این مسیر رفت و آمد نمایند.

شاهراه سالنگ یکی از پر چالش ترین مسیر های اقتصادیست که ۹ ولایت شمال به شمول بندرهای تجاری: حیرتان، آقنه و کندوز را به مرکز کشور وصل می نماید.
وضعیت این شاهراه به دلیل بارندگی های شدید برف و عدم مراقبت و باز سازی معیاری همیشه مورد انتقاد شهروندان و تاجران بوده و باز سازی آن به دلیل کیفیت پایین دوام چندانی نداشته و هر سال عبور و مرور را مختل می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا