آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

سفارت افغانستان در هند تعطیل شد

خبرگزاری دید: سفارت افغانستان در هند گفته که به دلیل عدم حمایت دولت میزبان و نبود دولت کارا و قانونی در کشور فعالیت این سفارت رسماً متوقف شده است.

سفارت افغانستان تصمیم گرفته است که از امروز یکشنبه(٩ میزان) به عملیات خود در هند پایان دهد.

در این بیانیه آمده است: با نهایت تأسف و ناامیدی سفارت افغانستان در دهلی نو این تصمیم را مبنی بر توقف فعالیت‌های خود اعلام می‌کند.

در بیانیه رسمی با اشاره به عدم حمایت دولت میزبان و برآورده نشدن انتظارات در تامین «منافع افغانستان» آمده است: سفارت فقدان قابل توجهی از حمایت حیاتی از سوی دولت میزبان را تجربه کرده است که توانایی ما را برای انجام وظایف به طور موثر با مشکل مواجه کرده است.

این سفارت افزوده که این تصمیم با وجود تاسف عمیق، پس از بررسی دقیق و با در نظر گرفتن روابط تاریخی و مشارکت دیرینه میان افغانستان و هند گرفته شده است.

سفارت همچنین گفته که در هند حمایت دیپلماتیک و در کابل دولت فعال «مشروع» وجود ندارد.

سفارت افغانستان در اعلامیه خود مبنی بر توقف عملیات در هند، به چالش‌هایی مانند کمبود پرسونل و منابع موجود اشاره کرده است.

در این بیانیه آمده است: فقدان پشتیبانی به موقع و کافی از تمدید روادید برای دیپلمات‌ها و سایر زمینه‌های حیاتی همکاری منجر به ناامیدی قابل‌توجهی در میان تیم ما شد و توانایی ما برای انجام وظایف معمول را به طور مؤثر مختل کرد.

سه مقام این سفارت گفته‌اند که این تحول پس از آن صورت گرفت که سفیر و دیگر دیپلمات‌های ارشد سفارت افغانستان هند را به مقصد اروپا ترک کردند و در ایالات متحده پناهندگی گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا