آخرین اخبارافغانستان

سفارت عربستان تکذیب کرد

سفارت عربستان در کابل با تکذیب خبری مبنی بر ساخت ۱۰۰ باب مدرسه دینی و دانشگاه اسلامی در ننگرهار، می‌گوید که از دیدار سفیر این کشور با رییس مجلس سنا برداشت اشتباه صورت گرفته است.

سفارت عربستان در کابل با تکذیب خبری مبنی بر ساخت ۱۰۰ باب مدرسه دینی و دانشگاه اسلامی در ننگرهار، می‌گوید که از دیدار سفیر این کشور با رییس مجلس سنا برداشت اشتباه صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری دید، سفارت عربستان در کابل امروز دوشنبه(۱۶ سرطان) اعلام کرد که موارد ساخت ۱۰۰ باب مدرسه دینی و یک شفاخانه در دیدار جسیم محمدالخالدی با فضل‌هادی مسلمیار مطرح نشده است.
در اعلامیه‌‌ای که از سوی سفارت عربستان در کابل به نشر رسیده، آمده است که در این دیدار در رابطه به موضوعات مربوط به تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و گفت‌وگو شده است.
همچنان به نقل از اعلامیه، دوطرف در مورد مقررات حکومت عربستان درباره‌ مراسم حج امسال و آن چه که حکومت عربستان برای ملت افغانستان در بخش توسعه و به‌ویژه در بخش‌های بهداشتی و آموزشی دولتی تقدیم می‌کند، صحبت کرده‌اند.
با این حال، سفارت عربستان در کابل از مقام‌های افغان خواسته است تا در انتقال معلومات از دقت و مستندسازی از منابع آن، قبل از انتشار کار گیرند.
این در‌حالی است کت روز گذشته جسیم محمدالخالدی سفیر عربستان سعودی با فضل‌هادی مسلمیار رییس مجلس سنا دیدار کرده بود.
مجلس سنا در اعلامیه‌ای به نقل از سفیر عربستان گفته بود که ریاض به‌تازگی هزینه‌ ۳۵ برنامه‌ انکشافی و ۱۰۰ باب مدرسه‌ دینی را در افغانستان منظور کرده است.
اما مجلس سنا این خبرنامه‌ خود را اصلاح و اعلام کرد که عربستان ۱۰۰ باب مدرسه‌ دینی نه، بلکه ۱۰۰ باب مکتب می‌سازد.
همچنان در این خبرنامه به نقل از گفته‌های جسیم محمدالخالدی آمده است که کار عملی ایجاد «دانشگاه بین‌المللی اسلامی افغانستان» در ولایت ننگرهار توسط عربستان سعودی نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.
او افزوده بود که کشورش یک باب شفاخانه را نیز به‌ارزش ۳۰ میلیون دالر امریکایی در ولایت کابل تأسیس می‌کند.
از سویی هم، در خبرنامه‌ مجلس سنا آمده است که عربستان ۲۰۰ میلیون ریال سعودی را به افغانستان در بخش مبارزه با ویروس کرونا کمک می‌کند.
سفیر عربستان در کابل تأکید کرده است که کشورش آماده‌ کمک بیشتر به افغانستان می‌باشد.
در همین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست‌ جمهوری نیز امروز در یک نشست خبری در کابل موضوع ساخت ۱۰۰ باب مکتب از سوی عربستان سعودی را رد نکرد و گفت که در اعلامیه‌ روز گذشته مجلس سنا مترجم دچار اشتباه شده و آن‌را مدرسه‌ دینی ترجمه کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا