آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوخبر های مهممنطقه

سفیرترکیه: از توسعه‌ وثبات درعراق حمایت می‌کنیم

خبرگزاری دید: آنیل بورا اینان، سفیر ترکیه در بغداد با اشاره به حمایت کشورش از تلاش‌های عراق برای توسعه و تقویت ثبات خود اعلام کرد که دو کشور کانال‌های گفت‌و‌گو را در مورد همه موضوعات تقویت کرده‌اند.

سفیرترکیه: از توسعه‌ وثبات درعراق حمایت می‌کنیم

به نقل از آنادولو؛ وی اظهار داشت: اخیرا تحولات مثبتی در عراق رخ داده است. به نظر می‌رسد که عراق به‌سرعت گام‌های ملموس بر می‌دارد و سازوکار دولتی را در داخل و خارج از کشور تقویت می‌کند. در حال حاضر ابتکاری برای توسعه عراق انجام می‌گیرد، زیرا همه جا در حال بازسازی است. این فعالیت‌ها با توجه به مطالبات مردم عراق صورت می‌گیرد که بسیار ارزشمند است. عراق گامهای مثبتی برای بازیابی نفوذ سابق خود در منطقه در سیاست خارجی بر می‌دارد.

سفیر ترکیه در بغداد تصریح کرده است: قصد داریم مناسبات خود با عراق را تقویت کرده، گفت‌و‌گو در زمینه‌های همکاری را افزایش داده و به کانال‌های گفت‌و‌گو تنوع ببخشیم. تماس‌ها در سطح سران بسیار ارزشمند است. همچنین در سطح پایین‌تر و فنی نیز به حمایت از مکانیسم‌های دولتی در عراق که در حال تقویت هستند، ادامه می‌دهیم.

اینان همچنین افزود: جمهوری ترکیه از روند دموکراتیک در عراق که با موفقیت پیش می‌رود، همیشه حمایت می‌کند. ما آماده‌ایم با تمام رهبران سیاسی در چارچوب صلاحدید مردم عراق همکاری کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا