آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانایرانحقوق بشرخبر های مهمسیاستمنطقه

سفیر ایران در پاکستان: طا-لبان از اشتباهات گذشته خود درس بگیرد

خبرگزاری دید: رضا امیری مقدم، سفیر ایران در اسلام‌آباد در اظهارات تازه ای گفته است که طا-لبان باید از اشتباهات گذشته خود درس بگیرد و تلاش کنند که کنترل خود را بر تمام جغرافیای افغانستان گسترش دهد. امیری مقدم همچنین با اشاره به حضور و فعالیت دا/عش در افغانستان گفته است که دا/عش در برابر طا-لبان مقاومت می‌کند و انسجام این گروه را قبول ندارند.

سفیر ایران در پاکستان: طا-لبان از اشتباهات گذشته خود درس بگیرد

سفیر ایران در اسلام آباد در گفت‌وگو با مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی پاکستان در مورد تلاش‌های افغانستان علیه تروریسم و امکان همکاری حکومت سرپرست با ایالات متحده در این زمینه و اینکه آیا جمهوری اسلامی نگران این نزدیکی است؟ گفت: دنیای سیاست براساس منافع پیش می رود و کشورها براساس منافع تعامل می‌کنند.

سفیر ایران در پاکستان همچنین در ادامه پاسخ به این پرسش افزود که باتوجه به این واقعیت و تاریخچه تروریسم در افغانستان، طا-لبان باید از اشتباهات گذشته خود درس گرفته و برای کنترل کشور تلاش کنند.

او همچنین افزود: طا-لبان ضمن ایجاد فضای اعتماد بین همسایگان خود، با کشورهای منطقه برای تقویت تجارت، تبادل فرهنگی و سایر فعالیت‌ها همکاری کند.

در همین حال؛ در روز ۱۹ جوزا سال جاری تهران میزبان دومین دور گفت‌وگوهای گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان با حضور نمایندگان ویژه چین، پاکستان و روسیه در امور افغانستان بود.

این نشست که در راستای ایجاد اجماع منطقه‌ای برای حل مساله افغانستان شکل گرفته بود، گامی موثر برای تقویت رویکرد منطقه محور حل مساله افغانستان بود.

از طرفی نشست دوحه ۳ برای افغانستان در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا