آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرخبر های مهم

سفیر روسیه: دا/عش دشمن طا-لبان است

خبرگزاری دید: دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان گفته است که وضعیت امنیتی در حال تغییر است. دا/عش دشمن طا-لبان است و طا-لبان در حال بیرون راندن آن‌ها هستند. اگر ایالات متحده دارایی‌های افغانستان را مسدود و با تحریم‌های خود اقتصاد این کشور را خفه نمی‌کرد، احتمالاً آن‌ها (دا/عش) را بیشتر تحت فشار قرار می‌داد.

سفیر روسیه: دا/عش دشمن طا-لبان است

سفیر روسیه در افغانستان می گوید: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد تقریباً تمام محصولات خشخاش در افغانستان از بین رفته است. او افزوده در مبادلات تجاری با افغانستان دالر را کنار گذاشتیم.
به نقل از تاس؛ سفیر روسیه به تازگی با اشاره به کشت خشخاش در افغانستان گفته است: تقریبا تمامی محصولات خشخاش از بین رفته است. شاید ۵ درصد یا کم‌تر باقی مانده باشد. این را می‌توان در تصاویر ماهواره‌ای مشاهده کرد.
او خاطرنشان کرده که دا/عش دشمن طا-لبان است و طا-لبان آن‌ها را “بیرون” می‌کنند.
ژیرنوف می‌گوید: وضعیت امنیتی در حال تغییر است. دا/عش دشمن طا-لبان است و طا-لبان در حال بیرون راندن آن‌ها هستند. اگر ایالات متحده دارایی‌های افغانستان را مسدود و با تحریم‌های خود اقتصاد این کشور را خفه نمی‌کرد، احتمالاً آن‌ها (دا/عش) را بیشتر تحت فشار قرار می‌داد.
سفیر روسیه در افغانستان همچنین افزوده است: در مبارزه با تحریم‌های غرب، روسیه و افغانستان در تسویه حساب‌های متقابل دالر را کنار گذاشته و به روبل و افغانی روی آورده اند.
به گفته وی، روسیه و افغانستان تحت تحریم‌های غیرقانونی یک‌جانبه قرار دارند و دور شدن از دالر یکی از گزینه‌ها است. اگرچه افغانستان هنوز باید روی تبدیل ارز خود کار کند.
ژیرنوف خاطرنشان کرده که روابط اقتصادی روسیه و افغانستان و همچنین حجم مبادلات تجاری بین دو کشور رو به رشد است.
سفیر روسیه گفت: صادرات ما به سرعت در حال رشد است.
وی تصریح کرده که جغرافیای عرضه کنندگان محصولات داخلی روسیه به بازار افغانستان در حال گسترش است.
سفیر همچنین گفته که ترمینل‌های پرداخت و ترخیص عملا در هیچ جای افغانستان، حتی در پایتخت، وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا