آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

سینیرلی اغلو در دیدار با حقانی خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه شد

خبرگزاری دید: فریدون سینیرلی اغلو هماهنگ‌کننده‌ ویژه‌ سازمان ملل متحد در امور افغانستان در دیدار با سراج‌الدین حقانی خواستار رفع ممنوعیت آموزش دختران شد.

وزارت داخله امروز دوشنبه ( ۱ عقرب) از دیدار فریدون سینیرلی اغلو هماهنگ‌کننده‌ ویژه‌ سازمان ملل متحد در امور افغانستان با سراج‌الدین حقانی سرپرست این وزارت خبر داده است.

او در دیدار با حقانی خواستار رفع ممنوعیت آموزش دختران شده است.

در اعلامیه‌ وزارت داخله‌ آمده که آقای سینیرلی اغلو راه‌ حل مشکلات کنونی افغانستان را «رفع محدودیت بر آموزش دختران» و «جلوگیری از تهدیدات علیه سایر کشورها از خاک افغانستان» دانسته است.

بر اساس اعلامیه‌ وزارت داخله‌، آقای سینیرلی اغلو همچنین گفته است که در دیدار با نمایندگان کشورهای مختلف دریافته است که هیچ کشوری خواستار و حامی جنگ در افغانستان نیست.

در این اعلامیه به نقل از هماهنگ‌کننده‌ ویژه‌ سازمان ملل متحد آمده است که یوناما مایل است تا در زمینه‌ ارتباط افغانستان و جهان، بازسازی و مبارزه با مواد مخدر همکاری کامل کند.

سراج‌الدین حقانی در این دیدار گفته است که جامعه‌ جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باید «به‌جای تصمیمات یک‌جانبه، بر تفاهم و روابط دیپلماتیک تأکید کنند».

او افزوده که مشکلات و موانع را باید از طریق گفت‌وگو حل کرد.

سرپرست وزارت داخله‌، افغانستان را یک عضو مسئول جامعه‌‌ جهانی دانسته و تأکید کرده که این عضو جامعه‌ جهانی نباید نادیده گرفته شود.

در اعلامیه‌ وزارت داخله‌ به مسئله‌ آموزش دختران به نقل از آقای حقانی اشاره نشده است.

این در حالی است که فریدون سینیرلی اغلو به ‌تازگی به افغانستان سفر کرده است.

او پیش از این با حامد کرزی رییس جمهور پیشین و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین دیدار کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا