آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهم

سیگار: عملکرد نهادهای کمک‌کننده شفاف نیست/ احتمال سودجویی تروریست‌ها از کمک‌ها

خبرگزاری دید: اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه ‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که دو دفتر در وزارت امور خارجه ایالات متحده نتوانسته ‌‌اند عملکرد نهادهای کمک ‌کننده به افغانستان زیر سلطه طا-لبان را مطابق سیاست داخلی بررسی کنند. به نقل از این گزارش «این خطر افزایش می‌یابد که تروریست‌ها، افراد و نهاد‌های وابسته به آنها ممکن است به ‌طور غیرقانونی از پول‌ها سود ببرند.»

سیگار: عملکرد نهادهای کمک‌کننده شفاف نیست/ احتمال سودجویی تروریست‌ها از کمک‌ها

نگرانی از ارسال کمک‌ها به افغانستان در دوره طا-لبان زمانی اغاز شد که اکثر آگاهان مدعی شدند بخش اعظم کمک‌ها به طا-لبان میرسد ومستحقین از آن سودی نمی‌برند.
سیگار روز چهارشنبه، ۲۷ سرطان، هشدار داده است که این امر سبب «سودجویی بیشتر گروه‌های افراطی» از کمک‌ های مالی امریکا در افغانستان خواهد شد.
در این گزارش آمده است: «این مهم است که دولت بداند چه کسی واقعاً از این کمک‌ها بهره می‌برد تا از انتقال این کمک‌ها به طا-لبان یا سایر گروه‌‌های تحریم ‌شده جلوگیری کند.»
گزارش تصریح کرده است که دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار و همچنان اداره بین‌المللی مواد مخدر و امور اجرای قانون وزارت امور خارجه ایالات متحده نتوانسته‌اند، اسناد کافی برای اثبات پایبندی خود ارایه کنند.
در ادامه این گزارش آمده است: طا-لبان تلاش کرد‌ه‌اند تا از راه‌های مختلف، از جمله ایجاد سازمانهای بشردوستانه، کمک‌های مالی ایالات متحده را به دست بیاورند.
وزارت امور خارجه امریکا با نتایج این گزارش موافقت کرده و گفته است که در زمینه بررسی دقیق کمک‌‌های این کشور به افغانستان تلاش خواهد کرد.
بربنیاد اطلاعات، امریکا طی سه سال گذشته نزدیک به ۱۸ میلیارد دالر به افغانستان تحت حاکمیت طا-لبان کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا