آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانکودکانمنطقه

شب خونین در رفح؛ جهنمی که مرده‌ها هم در امان نیستند

خبرگزاری دید: بمباران شامگاه یکشنبه (۶ جوزا) چادر آوارگان جنگ غزه در رفح از سوی رژیم اسرائیل که به آتش‌گرفتن چادرها و زنده‌زنده سوختن جنگ‌زدگان منجر شد، خشم و اعتراض جهانی را به دنبال داشت. شمار افرادی که در آتش‌سوزی ناشی از بمباران چادرها کشته شدند از ۴۵ نفر گذشته است که ۲۳ نفرشان زن، کودک و افراد سالخورده بودند و ۲۴۹ نفر هم آسیب‌ دیده‌اند.

به نقل از اقتصاد نیوز؛ گاردین با انتشار گزارشی حمله اخیر به رفح را فاجعه ای انسانی خوانده و در همین راستا تیتر گزارش خود را «جهان در شوک» انتخاب کرده است. این نشریه در ابتدای گزارش خود ماجرا را شرح داده و نوشته، اسرائیل به بهانه هدف قرار دادن مواضع حماس، محل اسکان آورگان فلسطینی را هدف قرار داد.

در جریان این حمله چادرها و اقامتگاه های موقت و حتی شفاخانه های صحرایی که توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ اداره می شود، به سرعت آتش گرفتند، ابعاد آتش سوزی به اندازه ای گسترده بود که حاضران نتوانستند دامنه اش را مهار کنند. نتیجه اش چیزی نبود جز کشته شدن تعداد بی شماری از غیرنظامیان که غالبا زن و کودک بودند. گاردین در ادامه یادداشت خود به واکنش رسانه های اسرائیلی اشاره داشت و نوشت، ابعاد حادثه به اندازه ای دلخراش بود که رسانه های اسرائیلی نیز ناچار شدند بدان بپردازند، آن هم در شرایطی که تا پیش از این به هیچ یک از حملات و قربانیان حملات این رژیم اشاره ای نداشتند.

روایت شب خونین رفح

محمد ابوعسا یکی از آوارگان ساکن رفح درباره این شب خونین به اسوشیتدپرس گفت: با عجله خود را به محل حادثه رساندم، جایی در شمال غربی محله تل السلطان، قربانیان در شرایط بدی قرار داشتند و بسیاری از آنها را به سختی از زیر خاک بیرون کشیدیم.  اجساد بچه ها تکه تکه شده بود جوانان و سالمندان سوخته بودند، این آتش سوزی غیر عادی بود.همزمان وزارت صحت غزه اعلام کرد که حدود نیمی از کشته شدگان زن، کودک و افراد مسن بودند. تلاش ها برای یافتن جنازه ها ادامه داشت و همزمان گروهی از فلسطینی ها خود را برای مراسم تدفین قربانیان آماده می کردند.

رفح جایی که مرده ها هم امنیت ندارند

نشریه میدل ایست ای نیز با انتشار گزارشی به شرح این حمله خونین پرداخته است. میدل ایست آی در ابتدای گزارش خود به واکنش های جهانی اشاره کرد و در ادامه گفت و گوی الجزیره با یکی از شاهدان این حمله را پوشش داد. این مرد فلسطینی به خبرنگار الجزیره گفت: منطقه ای که هدف حمله قرار گرفت، منطقه امنی بود و چادرها سرپناهی موقت. ناگهان موشکی به اقامتگاهمان که با چند بلوک و میله فلزی و پارچه برپا شده بود، برخورد کرد. مردم به خیابان ها ریختند. در آنجه نه نظامی دیده می شد و نه چیزی. منطقه امن بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا