آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوتحلیلجنگجهانحقوق بشرمنطقه

شرکای خونخوار؛ جنایت از اسرائیل، منافع از آمریکا

نویسنده: حفیظ‌الله رجبی

خبرگزاری دید: جنگ چندین ده ساله رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و اشغال فلسطین نمونه بارزی از دخالت‌های شیطنت آمیز امریکا در منطقه می‌باشد و رژیم صهیونیستی عروسک خیمه شب‌بازی‌ست که از همان ابتدا به کمک امریکا و غرب پایه گذاری شد. رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی‌ست که با هدف ایجاد جنگ افروزی و تنش در منطقه تاسیس شده و به هر اندازه که دامنه این جنگ افروزی و کشتار بیشتر باشد به همان میزان آمریکا و غرب سود می‌برد.

جنایات اسرائیل در منطقه برای منافع آمریکا

بر اساس گزارشات، از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از چهل‌هزار فلسطینی بی‌گناه که بیشترشان زن و کودک بوده‌اند، کشته شده‌اند و امریکا و غرب و وابستگان منطقه‌ای شان برخلاف آنچه ادعا می‌کنند هرگز نتوانسته‌اند ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینی‌های بی گناه را متوقف کنند. به نظرکارشناسان امر، امریکا و غرب در یک طنز کلامی و رفتاری بیش از اینکه به دنبال حل مساله فلسطین از کانال‌های دیپلماتیک باشند برای رسیدن به اهداف منطقه ای شان بر آتش جنگ دمیده‌اند.
براین اساس، جنگ چندین ده ساله رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و اشغال فلسطین نمونه بارزی از دخالت‌های شیطنت آمیز امریکا در منطقه می‌باشد و رژیم صهیونیستی عروسک خیمه شب‌بازی‌ست که از همان ابتدا به کمک امریکا و غرب پایه گذاری شد. رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی‌ست که با هدف ایجاد جنگ افروزی و تنش در منطقه تاسیس شده و به هر اندازه که دامنه این جنگ افروزی و کشتار بیشتر باشد به همان میزان آمریکا و غرب سود می‌برد.
نکته تلخ قضیه اما اینجاست که امریکا و غرب در یک بازی دوگانه خود را پشت پرده صلح‌خواهی و میانجیگری پنهان  کرده است و بیشتر کشورهای اسلامی جهان و منطقه در تشخیص این رفتار دوگانه و خطرناک ناموفق بوده اند و این ناکامی در تشخیص به جنگ افروزی بیشتر رژیم صهیونیستی و عدم اقدامات قاطع لازم در توقف جنایات‌جنگی و ضد بشری اسرائیل در فلسطین کمک کرده است: جنگ اسرائیل در غزه نمونه بارزی‌ست که نیت شوم امریکا و غرب در منطقه و سکوت مرگبار دنیا در قبال جنایات جنگی و ضد انسانی اسرائیل در فلسطین را آشکار می‌سازد.
از سویی هم اگرچه می‌توان مبارزات مقاومت‌گران لبنانی و یمنی در میدان جنگ علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی و توقف و هدف قرار‌دادن ده‌ها کشتی امریکایی از سوی مقاومت‌گران یمنی را ستود اما نباید ناگفته بماند که همدستی برخی دولت‌های وابسته عرب با امریکا و رژیم صهیونیستی به صورت غیرمستقیم در تداوم جنایات اسرائیل در فلسطین نقش پر‌رنگ داشته است.
 این دولت‌های عربی غنی در منابع نفتی و گاز اگر به این تشخیص می‌رسیدند که رژیم صهیونیستی در اصل ماهیت جنگ افروزی و گسترش جنگ در منطقه را دارد، آنگاه با حمایت از مقاومت فلسطین می‌توانستند به پایان اشغال در فلسطین و رساندن صدای مظلومیت مردم بی‌گناه فلسطین به جهان، کمک بزرگی انجام دهند و به وظیفه  اسلامی و انسانی خود عمل کنند.
در این راستا، مادامیکه کشورهای عربی بزرگ منطقه از جمله عربستان سعودی، ساز امریکا در منطقه را کوک کنند، جنایات ضد‌بشری و جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها ادامه خواهد یافت و رژیم صهیونیستی نه تنها از ارتکاب جنایات بیشتر شرمی نخواهد داشت که با خیالی آسوده به جنگ افروزی خود ادامه خواهد داد و در این صورت طولی نخواهد کشید که آتش جنگ دامن خود این دولت‌های عربی را نیز خواهد گرفت.
به صورت خلاصه باید گفت جنگ رژیم صهیونیستی در غزه در اصل علیه کل اسلام است و در این راستا بیهوده نیست اگر بگوییم مبارزه با اسرائیل و دفاع از فلسطین و مردم مظلومش نیز باید وظیفه اسلامی تمام کشورهای اسلامی منطقه و جهان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا