آخرین اخبارجهانسیاستگزارش

شهروندان: مقاومت اسلامی سبب احیای هویت اسلامی منطقه است

خبرگزاری دید: شماری از شهروندان در مورد ۲۳ اسد روز بین‌المللی مقاومت اسلامی در خاور میانه می‌گویند که کشورهای اسلامی باید تمام تضادهای سیاسی شان را کنار بگذارند و علیه کشورهای اشعال‌گر متحد شوند.

معراج مجری به خبرگزاری دید می‌گوید که بحث آزادی سرزمین‌های اشغالی باید در اولویت پالیسی خارجی‌ دولت‌های اسلامی باشد.

آقای مجری افزود که ما در شرایط قرار داریم که کشورهای غربی هم به صورت فیزیکی و هم به صورت غیر حضوری کشورهای اسلامی را اشغال کرده است.

محمد باقری نیز می‌گوید که اشغال افغانستان و عراق یکی از نمونه‌های اشغال کشورهای غربی بود و امروز امریکا ظاهراً از این دو کشور بیرون شده است‌ ولی همچنان سیاست‌های آن‌ها در بدل پول در این جوامع دنبال می‌شود‌.

وی می‌گوید که نامگذاری ۲۳ اسد به روز بین‌المللی مقاومت اسلامی در خاور میانه بهترین آدرس برای بیداری دولت‌های اسلامی است تا متحد شوند.

رحمت الله کریمی نیز گفت کشورهای اسلامی باید با الگوگیری از مقاومت اسلامی بیدار شوند وگرنه غرب تمام کشورهای اسلامی را از یهود پر خواهد کرد.

وی افزود که افغانستان که به تازه طعم آزادی از اشغال را می‌چشد کشورهای اسلامی مخصوصاً کشورهای منطقه باید در تامین امنیت و و کمک به ملت افغانستان همکاری کنند.

به گفته او، امنیت در افغانستان امنیت در منطقه است کشورهای منطقه باید روی این موضوع توافق کنند که هیچ گروهی تروریستی دیگر در افغانستان حضور نداشته باشد و تهدیدی علیه کشورها نباشد. در غیر آنصورت کشورهای منطقه مثل پاکستان همواره اتهام‌هایی را وارد خواهد کرد.

از سویی هم، بلال باور آگاه مسایل سیاسی در صحبت به خبرگزاری دید می‌گوید که این موضوع یک روز نمادین است که بیشتر هدفش موقف گیری‌ها در مقابل دولت یهود در خاور میانه می‌باشد. اما حرف اساسی این است، هر کسی که در مقابل سرزمین های اشغالی موقف می‌گیرد، موقف از نظر اسلام واضح است راه‌حل و طریقه به خاطر آزاد سازی سرزمین های اسلامی در اسلام واضح است.

آقای باور افزود که تنها راه به خاطر آزاد سازی سرزمین اشغالی نه تنها فلسطین حتا کشمیر و ترکستان شرقی و غیره سرزمین های اسلامی که تحت اشغال مستقیم ارتش کفری قرار دارد در اسلام طریقه‌اش واضح است که همان جهاد می‌باشد و این جهاد، جهاد گروه‌ها و افراد نیست، در اصل این وظیفه دولت‌ها و حکامی است که بر سرزمین‌های اسلامی حاکم هستند و باید سرزمین‌های اشغالی را آزاد کنند. جنگ جنگ دولت‌ها است و این لشکر اسلامی می‌خواهد.

وی همچنان گفت که در اسلام این مکلفیت تمام مسلمان‌ها است که زیر چتر دولت اسلامی جمع شوند و در چارچوب یک ارتش برای آزادی این سرزمین ها مقابله کنند.

به باور او، این مشکل زمانی حل می‌شود که ما از برخی مفاهیم خطرناک آزاد شویم مثل دولت ملی، مثل ملت که یک مفهوم مدرن است، امروز مرزهای ملی و دولت‌های ملی ما را به پارچه‌های متعدد تقسیم کرده است که هر کس مکلفیت خود را بر اساس شریعت تعریف نمی‌کند بلکه مکلفیت خود را بر اساس ملت تعریف می‌کند و گمان می‌کند که فراتر از مرزهای ملی مکلفیتش نیست.

دولت‌ها باید این مفاهیم خطرناک را از بین ببرند زیرا این مفاهیم مکلفیت را در دایره ملت‌ها تعریف می‌کند و مکلفیت شرعی مسلمانان را منهدم ساخته است، مثلاً یک مسلمان افعانستان و یک مسلمان پاکستان موضوع فلسطین را مربوط به ملت فلسطین می‌دانند.

دولت‌ها متاسفانه امروز بر اساس مفکوره ملت ایجاد شده تمام ارزش‌های شان ملی است، بیرق شان ملی است، سرود شان ملی است، منافع ملی شده، مرزها ملی شده و امروز مفکوره ملت در رگ و خون مسلمانان ریشه دوانده که خیانت دیگر است.

بر اساس گفته‌های آقای باور، آجندای امریکا در خاورمیانه شکست نخورده است فقط یک آجندای امریکا شکست خورد که می‌خواست جوامع را در منطقه مثل کشورهای غربی لبیرال بسازد، در این راستا امریکا ناکام شد اشغال افغانستان اشغال عراق و انقلاب‌های دیگر مثل سوریه این مسله را واضح ساخت که در موضوع حملات فرهنگی در میان مسلمانان غرب ناکام شد. اما از لحاظ نفوذ در بین حکام امروز هم امریکا پیروز است.

نویسنده

رسول شهزاد: کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا