آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

شورای عالی‌مقاومت برای نجات: افغانستان نیازمند شکل‌گیری دولت قانومند و مقتدر است

خبرگزاری دید: شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان به مناسبت فرا رسیدن (۲۸اسد) سالروز استرداد استقلال افغانستان با انتشار پیامی گفته است: افغانستان نیازمند شکل‌گیری دولت قانومند و مقتدری است که بتواند از آزادی کشور، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی صیانت نماید. تداوم وضعیت کنونی که در کنار استقلال سیاسی، هیچگونه آزادی شهروندی نیز وجود ندارد، افغانستان را بیشتر از پیش به انزوا می‌کشاند و به لانه‌ی امن تروریزم مبدل می‌کند.

شورای عالی‌مقاومت برای نجات: افغانستان نیازمند شکل‌گیری دولت قانومند و مقتدر است

شورای عالی مقاومت برای نجات امروز( ۲۸ اسد) در پیام خود آورده است: “مردم افغانستان در ۲۸ اسد سال ۱۲۹۸ هجری خورشیدی، استقلال کشور را حصول کردند، اما اقدامات و رویکردهای ناشیانه‌ی حکومت‌های وقت، سبب عدم برقراری ثبات و شکل‌گیری جامعه‌ی ایده‌آل مردم گردید و همین امر سبب شد که پس از انگلیس‌ها، نیروهای شوروی پیشین به افغانستان هجوم بیاورند که آسیب‌های آن تا کنون نیز محسوس است.

این شورا با اشاره به اینکه افغانستان یکی از معدودکشورهای جهان است که مردم آن بخاطر آزادی چه در گذشته و چه در تاریخ معاصر قربانی و فداکاری‌های بی‌شماری داده اند می گوید؛ پس از حصول استقلال در سال ۱۲۹۸ هجری خورشیدی، صدها هزار شهید، آواره و معلول در زمان جهاد، مقاومت، عصر مردم‌سالاری و شرایط کنونی نماد روشنی از مبارزه و فداکاری مردم ما در توالی تاریخ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا