آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمرسانه‌هامنطقه

شورای مقاومت ملی برای نجات: تنها راه باقیمانده مبارزه همه جانبه با طا-لبان است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیام عیدی خود به مناسبت فرا رسیدن عید قربان گفته است: در سه سال گذشته شاهد بودیم که این گروه ( طا-لبان) نه تنها تغییر نکرده است بلکه از واگذاری مقدرات مردم افغانستان توسط قدرت‌های بزرگ به خود، مغرور گردیده و حتی بدتر از دوره اول بر باورهای منحط و اعمال متحجرانه خویش پافشاری می‌کند. بنابراین دیگر جایی آزمودن باقی نمانده است و تنها یک راه باقی است و آن مبارزه همه جانبه با گروه طالبان.

شورای مقاومت ملی برای نجات: طا-لبان ، افغانستان را به لانه امن تروریسم منطقه‌ای و جهانی مبدل ساخته است

متن پیام

بسم الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن عید سعید اضحی، عید ایثار و از خودگذشتگی در برابر معبود یکتا را برای همه مسلمانان جهان به ویژه مردم مسلمان و متدین افغانستان به خصوص خانواده‌های معظم شهدای دوره جهاد و مقاومت و هم‌چنین خانواده‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در بیست سال مبارزه با تروریسم بین المللی و هم‌چنین شهدای راه آزادی و استقلال کشور در طی سه سال گذشته، تبریک و تهنیت می‌گوییم.

هموطنان عزیز!

سومین عید سعید اضحی در حالی فرا می‌رسد که متاسفانه در این سه سال کشور در اشغال یک گروه تروریستی و متحجر که به هیچ یک از اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی پای‌بندی ندارد، قرار گرفته است. در این سه سال افغانستان فاقد یک نظام مشروع و قانونی بوده است و مردم شریف افغانستان رنج‌های بی‌شماری را متحمل گردیده اند. امسال عید سعید قربان در حالی فرا می‌رسد که ما هزارمین روز محرومیت مطلق نصف جامعه خویش یعنی زنان را از همه حقوق اولیه انسانی به خصوص آموزش، تحصیل و کار شاهد هستیم. بدون تردید تنها همین یک اقدام ضد بشری گروه طالبان آینده کشور و سرنوشت مردم افغانستان را به تباهی کشانده است. بگذریم از این که در این سه سال کشتارها، شکنجه‌ها، غصب سرزمین و دارایی‌های مردم و ظلم و ستم ممتد تاریخی هم‌چنان ادامه داشته است. از این رو از فرصت استفاده کرده، یک بار دیگر نکاتی را در شرایط حساس کنونی برای آگاهی مردم شریف افغانستان و جامعه بین المللی یادآوری می‌کنیم:

یک. بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به خصوص کسانی که برای به قدرت رسیدن دوباره طالبان تلاش کرده بودند، شعار می‌دادند که گویا این گروه تغییر کرده است و آمادگی سازگاری با ارزش‌های بشری و بین المللی را دارد. اما در سه سال گذشته شاهد بودیم که این گروه نه تنها تغییر نکرده است بلکه از واگذاری مقدرات مردم افغانستان توسط قدرت‌های بزرگ به خود، مغرور گردیده و حتی بدتر از دوره اول بر باورهای منحط و اعمال متحجرانه خویش پافشاری می‌کند. بنابراین دیگر جایی آزمودن باقی نمانده است و تنها یک راه باقی است و آن مبارزه همه جانبه با گروه طالبان.

دو. شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان به مثابه بزرگ‌ترین چتر سیاسی موجود تا کنون همگام با جهان انتظار داشت که گروه طالبان به مطالبات برحق مردم افغانستان گردن نهد و دست از سلب آزادی‌های مردم و وضع محدودیت‌های غیر انسانی به خصوص بر زنان کشور بردارد و به یک نظام مبتنی بر اراده جمعی تن دهد. اما متاسفانه چنان که شاهد هستیم این گروه بجز به ستم بر مردم و غارت منابع ملی به چیزی دیگری نمی‌اندیشد. بنابراین شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان از همه گروه‌های سیاسی و نظامی مخالف طالبان می‌خواهد که در صف واحد مبارزه منسجم شویم تا به موفقیت‌های بیشتر نایل آییم.

سه. ما در آستانه‌ی برگزاری سومین نشست دوحه برای افغانستان قرار داریم که با میزبانی سازمان ملل متحد و با حضور نمایندگان کشورهای تاثیرگذار در قضیه افغانستان به زودی برگزار می‌گردد. شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان یک‌بار دیگر از سازمان ملل متحد و همه کشورهای ذیدخل می‌خواهد که در این نشست و روندهای آتی همه جناح‌های سیاسی، نهادهای مدنی، فعالان حقوق بشر و حقوق زن، رسانه‌ها و نمایندگان اقوام مختلف کشور را مشارکت دهند. در غیر آن هرگونه روندی که به حذف مردم افغانستان بینجامد و به طالبان تنها به عنوان جانب افغانستان نگاه کند، بحران را پیچیده‌تر و طولانی‌تر می‌کند و هیچگونه پیامد مثبتی در بر نخواهد داشت.

چهار. از کشورهای جهان و منطقه که تا کنون تعامل یک‌جانبه با گروه طالبان داشته اند می‌خواهیم که به این روند تجدید نظر کنند. به خصوص کشورهایی که در حال عقد قراردادهای مختلف با یک گروه نامشروع و تروریستی هستند و از این طریق به غارت منابع اقتصادی و ثروت ملی افغانستان می‌پردازند، هشدار می‌دهیم که تمام این قراردادها غیر قانونی و غیر مشروع است و نظام قانونی آینده افغانستان بدان‌ها ملزم نخواهد بود. زیرا گروه طالبان علاوه بر این که هیچگونه مشروعیت ملی و بین‌المللی ندارد، تمام قوانین نافذه کشور را ملغی کرده اند و منافع بدست آمده از این قراردادها تنها در راستای ترویج خشونت و رشد تروریسم مصرف می‌گردد.

پنج. شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان یک بار دیگر تاکید می‌کند که در افغانستان تنها زمانی ثبات و صلح دایمی برقرار می‌گردد که یک نظام مبتنی بر اراده عمومی و از طریق انتخابات آزاد و عادلانه به وجود آید. در غیر آن صورت هرگونه تلاش برای تحکیم پایه‌های سلطه و ستم تاریخی منجر به شکست خواهد شد و هیچ ثمره‌ای برای عاملان آن در پی نخواهد داشت.

شش. شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از همه کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه انتظار دارد که در شرایط سخت کنونی از اخراج و برگرداندن اجباری مهاجرین خودداری کنند و چنان که در چندین دهه گذشته میزبان مهاجرین بوده اند، از این پس نیز تا فراهم شدن شرایط یک زندگی انسانی و مسالمت آمیز در افغانستان، صبر و حوصله به خرج دهند.

یک بار دیگر فرا رسیدن عید سعید قربان را به همه مسلمانان جهان به خصوص مردم مسلمان افغانستان تبریک می‌گوییم و آرزو می‌کنیم که صلح، صفا و برادری در کشور حاکم گردد و شاهد یک افغانستان آزاد، مرفه و قانونمند باشیم.

پایان پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا