آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات خواستار ایجاد میکانیزم ویژه برای شفافیت در توزیع کمک‌های جهان به افغانستان شد

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به نشست اهدا کنندگان کمک‌های مالی به افغانستان، برای آنچه «سوء استفاده ماشین سرکوب طالبان» خوانده، خواستار ایجاد میکانیزم ویژه برای شفافیت در توزیع کمک‌های خارجی به مردم افغانستان شد.

این شورا روز گذشته(۷ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای به نشست اهداکنندگان کمک‌های مالی به افغانستان واکنش نشان داد.

در اعلامیه گفته شده: «شورای مقاومت‌ ملی با درک شرایط ناگوار زندگی در افغانستانِ تحت سلطه ظالمانه طالبان، از بذل توجه جامعه جهانی و اختصاص کمک های لازم و ضروری به مردم افغانستان قدردانی و امتنان می‌نماید. اما متاسفانه باید تذکر داد که تجربه نزدیک به دوسال گذشته گواه این امر است که این کمک ها نه تنها بصورت سالم به مردم نیازمند افغانستان نمی‌رسد…».

اعلامیه افزوده است: «با توجه به وضعیت اقتصادی فاجعه بار افغانستان در زیر سلطه طا-لبان و زیر خط فقر بودن بیش از ۹۰ فی‌صد مردم و حجم بالای بی کاری و خشک سالی‌های پی در پی و نیازمند بودن بیش از سی ملیون از جمعیت کشور به کمک‌های اولیه، ارسال کمک‌ها به افغانستان و مردم نیازمند آن مبرم و امر فوق العاده ضروری است».

شورای مقاومت ملی برای نجات بر ضرورت بازنگری نحوه توزیع کمک‌های جهانی به افغانستان تاکید کرده و خواستار ایجاد یک میکانیزم شفاف شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا