آخرین اخبارافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات: پاکستان به جای اخراج پناهجویان، به گروه طا-لبان فشار بیاورد

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در اعلامیه‌ای در واکنش به اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی از پاکستان، آن را حربه سیاسی خوانده و خواستار توقفش شده است.

در اعلامیه‌ای که این شورا منتشر کرده، نوشته شده که تصمیم به اخراج پناهجویان از سوی حکومت پاکستان «بهانه» است.

در اعلامیه افزوده شده که پاکستان نباید از مهاجرانی که در پی حوادث اخیر در افغانستان از بیم جان خود به این کشور پناهنده شده‌اند، به عنوان حربه سیاسی استفاده کند.

در بخشی از اعلامیه، از حکومت پاکستان خواسته شده که به جای اعمال فشار بر پناهجویان، باید بر طا-لبان فشار وارد کند که عامل اصلی گسترش ناامنی در منطقه است.

اعلامیه: «شورای مقاومت ملی در حالی که این تصمیم حکومت پاکستان را که یکی از عوامل آن جلوگیری از گسترش ناامنی در پاکستان خوانده شده است، غیر موجه، بر خلاف مناسبات حسن همجواری و خلاف مفاد کنوانسیون های بین‌المللی به ویژه حقوق پناهندگان می‌داند، از حکومت پاکستان می‌خواهد که با درک وضعیت موجود در کشور ما از بازگشت دادن پناهندگان شهروند افغانستان که جان بسیاری از آن‌ها در خطر است، صرف نظر نماید و بر عکس بجای اعمال فشار بالای مهاجرین بی پناه به گروه طالبان که عامل برخوردهای مرزی و تقویت گروه‌های هراس‌افکن از جمله طالبان پاکستانی است، فشار وارد کند».

این در حالی است که پاکستان به رغم درخواست‌های کشورها و سازمان‌های مدافع حقوق بشر، همچنان بر تصمیم خود مبنی بر اخراج اجباری پناهندگان غیر قانونی پافشاری دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا