آخرین اخبارجهان

شکایت یک زن کشیش که بر اثر تجاوز باردار شده بود!

یک زن روحانی در شهر سانتیاگو کشور«چیلی» با طرح شکایت به دادگاه، گفته است، پس از آن‌که بر اثر تجاوز باردار شده، کلیسا و زنان روحانی صومعه‌ای که او در آن حضور داشته وادارش کرده‌اند که کلیسا را ترک کند.
به نقل از بی‌بی‌سی، وکیل این زن روحانی گفته است، همتایان موکلش در کلیسا او را به علت مورد تجاوز قرار گرفتن سرزنش کرده‌اند.
این زن می‌گوید در سال ۲۰۰۲ خادم صومعه شده است؛ هنگامی که تنها ۲۰ سال داشته و از آن زمان تا هنگام “تجاوز جنسی” رابطه بسیار اندکی با دنیای بیرون داشته است.
بنابر ادعای او، در سال ۲۰۱۲ گروهی از مردان که وظیفه مرمت کلیسا را داشتند به طور شبانه‌روزی در آنجا مستقر می‌شوند و او موظف به تهیه غذا و انجام خدمت به کارگران می‌شود.
در همان ایام بوده که مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد، اما از ترس و شرم موضوع را با دیگر زنان روحانی در میان نمی‌گذارد، اما بعد از سه ماه که بارداری او عیان می‌شود از سوی همتایان خود در صومعه مورد عتاب قرار می‌گیرد به طوری که ناچار به ترک کلیسا می‌شود.
طرح شکایت قضایی این زن کشیش در حالی به صدر اخبار شیلی راه پیدا کرده که کلیسای جامع سانتیاگو می‌گوید، این خواهر روحانی کلیسا را به طور “داوطلبانه” ترک کرده است و دفتر اسقف سانتیاگو هم تنها چند روز پیش از جریان مورد تجاوز قرار گرفتن او مطلع شده است.
مردی که به این زن روحانی تجاوز کرده بود در سال ۲۰۱۵ در دادگاه گناهکار شناخته شد و به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا