آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتصحت

صحت‌عامه: سال گذشته؛ ۲ میلیون کودک دچار سوء تغذیه بودند

خبرگزاری دید: وزارت صحت عامه طا-لبان می‌گوید که در سال گذشته ۲ میلیون کودک به شمول مادران دچار سوءتغذیه بودند که ۵۰۰ هزار تن آنان تداوی شده است. کمبود شیر مادر و عدم تطبیق واکسین‌ها از عوامل اصلی خوانده می‌شود.

صحت‌عامه: 2 میلیون کودک دچار سوء تغذیه در کشور

شرافت زمان سخنگوی وزارت صحت عامه طا-لبان امروز پنجشنبه(۲۸ سرطان) گفت ؛ در سال گذشته ۲ میلیون کودک به شمول مادران به سوءتغذیه مبتلا شدند. وی افزود: از این میان ۵۰۰ هزار نفر تداوی شده است.
به گفته وی، از این میان ۶۰۰ هزار کودک همچنان به سوءتغذیه حاد دچار هستند و از آن رنج می‌برند.
در همین حال، مسئولان صحی حکومت سرپرست، عدم توجه به تغذیه به موقع کودکان و کمبود شیر مادر را از عوامل اصلی سوءتغذیه در کشور می‌دانند.
بر مبنای معلومات وزارت صحت عامه طا-لبان، شمار مراکز صحی برای تشخیص و تداوی اطفال دچار سوءتغذیه از ۸۰۰ مرکز به ۳ هزار و ۲۰۰ مرکز افزایش یافته است.
این در حالی است که سازمان داکتران بدون مرز اوایل این هفته گزارش داد که این سازمان در ۲۰۲۳ برای ۱۰ هزار و ۴۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه تنها در ولایت‌های هرات، قندهار و هلمند خدمات صحی ارایه کرده است.
این سازمان همچنان گفت؛ از اواسط ماه جنوری تا اپریل ۲۰۲۴، بیش از ۲ هزار و ۴۱۶ بیمار را پذیرش کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
داکتران بدون با اشاره به مناطق دوردست خاطرنشان کرد که بسیاری خانواده‌ها برای انتقال بیمارشان به مراکز صحی حتی پول کرایه موتر ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا