آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان بار دیگر خواستار مذاکره مستقیم با امریکا شدند

گروه طالبان با انتشار اعلامیه‌ای برای دومین بار در یک ماه گذشته پیشنهاد گفت‌وگوی مستقیم را با امریکا برای موضوع صلح اعلام کرده و از آمادگی برای مذاکره رو در رو از طریق دفترشان در قطر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری دید، گروه طالبان سه شنبه شب (۷حوت) در اعلامیه‌ای که به سخنان «آلیس ویلز» معاون وزارت خارجه امریکا که گفته بود کشورش آماده گفت‌وگو با طالبان است، استناد کرده و از آمادگی‌ شان خبر داده است.
گروه طالبان در این پیام افزوده است که این گروه خواهان حل صلح‌آمیز مسئله افغانستان از طریق دفتر قطر در یک نشست مستقیم است.
طالبان در این اعلامیه تصریح کرده‌اند که طرف امریکایی‌ها باید خواست مشروع افغان ها را بپذیرند و در یک نظر خواهی با آن‌ها خواست‌های خود را نیز مطرح کنند.
طالبان در صفحه فعال خود در تلگرام نوشته‌اند که این گروه پیش از این نیز در نامه‌ای به مردم و مجلس سنای امریکا واضح کرده بودند که: جنگ انتخاب ما نیست بلکه بر ما تحمیل شده است.
طالبان تأکید کرده‌اند که برای پایان اشغال افغانستان خواهان راه حل صلح‌آمیز است و به امریکا و متحدانش نیز ثابت شده است که جنگ راه حل نیست و مسئله افغانستان با راهکار نظامی حل نمی‌شود.
طالبان در ادامه افزوده‌اند که پس از این امریکا باید به جای جنگ راه صلح را انتخاب کند؛ زیرا در ۱۷ سال گذشته ثابت شد که راه نظامی تنها جنگ را شدت بخشیده و آن را طولانی‌تر خواهد ساخت و همچنین به نفع هیچ طرف نخواهد بود.
صدور این اعلامیه دیروز در فضای مجازی در حالی انجام شد که فردا چهارشنبه قرار است دومین نشست «پروسه کابل» به منظور بررسی راهکارهای عملی برای تحقق صلح در کشور با حضور معاونان وزارت خارجه ۲۵ کشور و نمایندگان چندین سازمان بین‌المللی برگزار شود و حکومت وعده داده است که جامع ترین پیشنهاد خود را برای صلح عرضه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا