آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثبرگزیده

طا-لبان در هرات؛ متعهد به تأمین امنیت ایام محرم هستیم

خبرگزاری دید: مقامات محلی طا-لبان در هرات در دیدار با علمای شیعه این ولایت گفتند که متعهد به تامین امنیت ایام محرم هستند و تلاش مثل سال های گذشته این مراسم بدون دغدغه و نگرانی برگزار شود.

ریاست دعوت و ارشاد، حج و اوقاف ولایت هرات جهت هماهنگی بیشتر برای برگزاری مراسم ایام محرم نشستی را در این ولایت با حضور عزیزالرحمان المهاجر، رئیس امر به معروف و نهی از منکر، احمدالله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ و عبدالوهاب رحمانی، رئیس دعوت ارشاد، حج و اوقاف برگزار کرد.

عزیزالرحمان المهاجر؛ رئیس دعوت و ارشاد، حج و اقاف در این دیدار تأکید کرده است که حکومت سرپرست در تلاش است تا مراسم عاشورا در فضای امن و همانند سال‌های گذشته بدون دغدغه و نگرانی برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه پیام عاشورا پیام وحدت است، افزود: در روز عاشورا تلاش شود علماء در مساجد برای مردم پیرامون رشادت‌های آل پیامبر سخنرانی نمایند.

احمدالله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات نیز در این نشست گفته است که امنیت مهمترین موضوع است و امارت اسلامی متعهد به تامین امنیت مراسم عاشورا است.

وی افزود: تأمین امنیت در روزهای مذهبی و به خصوص عاشورا از مسئولیت‌های حکومت است تا مردم به نحو احسن از آن تجلیل کنند.

بر اساس این گزارش، علمای اهل تشیع نیز در این نشست از تأمین امنیت و برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضای امن تجلیل کردند و ابراز امیدواری نمودند امسال نیز بر مبنای وحدت و امنیت مراسم عاشورا به خوبی برگزار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا