آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانپاکستانجهانحقوق بشرحکومتمنطقهمهاجرت

طا-لبان: برای تسهیل در بازگشت مهاجرین کشور از ایران و پاکستان، توافقنامه امضا می‌شود

خبرگزاری دید: در ادامه ی ادعاهای مقامات حکومت سرپرست مبنی بر تامین امنیت و عدالت در کشور، عبدالرحمن رشید، معاون وزیر مهاجرین و عودت کنندگان حکومت سرپرست خبر داده است که برای حل مشکلات بازگشت مهاجرین به کشور با دو دولت ایران و پاکستان توافقنامه امضا خواهند کرد تا روند بازگشت پناه جویان افغانستان از دیگر کشورها به وطن تسهیل شود.

به‌رغم وضع محدودیت‌های شدید اجتماعی از سوی طا-لبان بر شهروندان وهمچنان نبود شرایط کار برای مردم و افزایش فقر در این کشور، سرپرست وزارت حج و اوقاف طا-لبان نیز از هموطنان که در کشورهای مختلف زند‌گی می‌کنند، خواسته تا به افغانستان بازگردند.

وی مدعی شده که طا-لبان عدالت، انصاف و امنیت سراسری در کشور را تامین کرده است.

پیش از این وزارت امور مهاجرین و بازگشت‌کنندگان حکومت سرپرست طا-لبان اعلام کرده بود که در ماه ثور نزدیک به یک هزار و ۳۷۹ نفر از مهاجرین از ایران به کشور بازگشته‌اند.

این درحالی است که اصغر بلوکیان، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت ایران خواسته بود که حاکمیت کنونی افغانستان باید زمینه‌های امنیتی و معیشتی بازگشت مهاجران مقیم این کشور در ایران را فراهم کند.

با اینحال؛ انچه که موجب نگرانی مردم است نبود زمینه اشتغال و تحصیل برای شهروندان کشور است. طا-لبان تا کنون نتوانسته اند در رفع محدودیت ها و همچنین ایجاد بسترهای شغلی مطمئن دستاوردی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا