آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحکومتخبر های مهم

طا-لبان به دلیل تهدیدات‌ امنیتی معاش کارمندان خود را در ادارات توزیع خواهد‌کرد

خبرگزاری دید: وزارت مالیه حکومت سرپرست اعلام کرد که به دلیل وجود -خطر امنیتی- کابل‌بانک معاش نظامیان این گروه را به جای شعبه‌های خود در سطح شهر، در ادارات دولتی می‌پردازد. طا-لبان گفته است؛ این گروه می خواهد که کارمندان ملکی و نظامی آنان – به دور از تهدیدات امنیتی – معاش‌شان را دریافت کنند.

وزارت مالیه طا-لبان روز گذشته ( ۱۹ حمل) در اعلامیه‌ای در شبکه اکس نوشت: با وجود تهدیدات امنیتی در هنگام دریافت معاش کارمندان امنیتی و ملکی “وزارت مالیه بهتر دانست که معاشات کارمندان امنیتی در ادارات مربوط‌‌شان توسط نمایندگی‌های نوی کابل پرداخت [شود] و از وقوع هر نوع خطر امنیتی جلوگیری صورت گیرد.»

با این حال طا-لبان ادعا دارند که تهدید دا/عش را در کشور از بین برده‌ اند، اما به رغم این ادعا، دا/عش در هفته‌های اخیر حملاتی در داخل و خارج از افغانستان انجام داده است. در آخرین حمله، دا/عش خراسان در سوم حمل سال جاری و یک روز پس از حمله انتحاری به نمایندگی کابل‌بانک در قندهار، به تالار کنسرتی در مسکو حمله تروریستی کرد.

در حمله دا/عش به کابل بانک در قندهار دست‌کم ۲۱ نفر کشته شدند. به گزارش اعماق، خبرگزاری دا/عش، این گروه گفت که به «تجمع ملیشه‌های طا-لبان، که برای گرفتن معاش خود به بانک آمده بودند، حمله کرد.»

با اینکه طا-لبان سعی دارد خطر دا/عش را در افغانستان کمرنگ جلوه بدهد، اما نگران جان مقام‌ها و نظامیان خود است که برخی از آن، مانند والی پیشین بلخ در حملات دا/عش کشته شدند.

در آخرین اقدام، این گروه از ترس حمله دا/عش به هبت‌الله آخندزاده، رهبر طا-لبان، در اطراف مسجد عیدگاه قندهار دیوار امنیتی ساختند. طا-لبان نگران است که هبت‌الله آخندزاده هنگام نماز عید فطر هدف حمله دا/عش قرار گیرد.

در همین حال، معاون سیاسی رئيس‌الوزرای حکومت طا-لبان روز شنبه ( ۱۸ حمل) در ضیافت افطاری با شماری از سفیران، نمایندگان ملل متحد و اتحادیه اروپا، ضمن ادعای سرکوب داعش، گفت که «کسی نباید برای تقویت دا/عش لابی کند.»

او گفت که بعضی از حلقات در منطقه و جهان برای دا/عش در افغانستان «تبلیغات» می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا