آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثمنطقه

طا-لبان: دا/عش دشمن افغانستان، بشریّت وجهان است

خبرگزاری دید: معاون سیاسی رئیس الوزاری طا-لبان می گوید؛ دا/عش دشمن افغانستان، بشریّت، منطقه و جهان است و بعضی از حلقات در منطقه و جهان برای داعش در افغانستان ” تبلیغات” می کنند . او از کشور یا حلقه خاصی نام نبرد. همچنین وی افزود: «کسی نباید برای تقویت داعش لابی کند.»

ارگ حکومت سرپرست با نشر خبرنامه ای گفته است روز گذشته (۱۸ حمل) مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رئيس‌الوزرای این گروه در ضیافت افطاری با شماری از سفیران، نمایندگان ملل متحد و اتحادیه اروپا دیدار کرد. مولوی عبدالکبیر در این دیدار ضمن ادعای سرکوب داعش، گفته که «کسی نباید برای تقویت داعش لابی کند.»

وی می گوید؛ طا-لبان خواهان روابط حسنه با تمام کشورهای جهان است و مایل است تا با جهان مناسبات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهم بگیرد.
این مقام طا-لبان به همسایگان افغانستان اطمینان داده که از خاک افغانستان علیه آنها استفاده نخواهد شد.

معاون سیاسی گروه حاکم از حضور نمایندگان سیاسی خارجی در افغانستان استقبال کرده و ابراز امیدواری کرده است که در سال آینده شمار دیپلومات‌ها در کابل بیشتر شود.

به دلیل افزایش حملات دا/عش در افغانستان و منطقه، برخی کشورها از جمله مقام‌های امریکایی داعش خراسان مستقر در افغانستان را بزرگترین تهدید خوانده اند.

مقام‌های طا-لبان بارها مدعی شده‌اند که این گروه دا/عش را سرکوب کرده است. این گروه همچنین نگرانی‌ها درباره داعش خراسان را تبلیغ برای داعش می‌خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا