آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانحقوق بشرخبر های مهمدولت فراگیرسیاست

طا-لبان: هر گونه فعالیت حزبی مجازات خواهد داشت

خبرگزاری دید: وزارت عدلیه حکومت سرپرست می گوید؛ فعالیت احزاب سیاسی در کشور با حاکمیت طا-لبان از سوی وزارت عدلیه این گروه ممنوع اعلام شده و ریاست مربوط به احزاب سیاسی نیز در وزارت عدلیه لغو و از تشکیلات این وزارت خارج شده است . گروه حاکم هرگونه فعالیت زیر نام حزب را در افغانستان غیرقانونی می‌داند و هشدار می‌دهد که در صورت تکرار چنین فعالیت‌ها با متخلفان برخورد قانونی و شرعی خواهد کرد.


ریاست نشرات وزارت عدلیه حکومت سرپرست امروز (۱۶حمل) با نشر خبرنامه ای گفته است؛ در این اواخر برخی مسوولان احزاب سیاسی که در اداره گذشته ثبت وزارت عدلیه بوده اند اقدام به موضع‌گیری‌ها کرده و حرکاتی را از آدرس احزاب لغو شده خویش انجام داده اند. وزارت عدلیه هرگونه فعالیت زیر نام حزب را در افغانستان غیرقانونی می‌داند و هشدار می‌دهد که در صورت تکرار چنین فعالیت‌ها با متخلفان برخورد قانونی و شرعی خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است؛ همچنین این وزارت فعالیت نهادهای اجتماعی را که در اداره گذشته فعال بودند، به حالت تعلیق درآورده و تنها بنیادهای خیریه و اتحادیه‌ها می‌توانند در چوکات اصول و با جواز رسمی از وزارت عدلیه امارت اسلامی فعالیت کنند.

این وزارت به بنیادهای خیریه و دیگر نهادهای اجتماعی که بدون جواز و به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند نیز هشدار می‌دهد که از فعالیت غیر قانونی خودداری کنند؛ در غیر آن با افراد متخلف برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا