آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانمنطقه

طا-لبان: گزارش بنت، عقده‌مندانه و برای تخریب اذهان عمومی است

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهددر واکنش به گزارش ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان گفت: «گزارش بعض از اعضای سازمان ملل متحد، به خصوص گزارش ریچارد بنت، تلاش برای تخریب اذهان در آستانه نشست دوحه می‌باشد.

طا-لبان: گزارش بنت، عقده‌مندانه و برای تخریب اذهان عمومی است

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست گفته است: متأسفانه بعض از اشخاص عقده‌ای در سازمان ملل همیشه تلاش دارند تا در مورد افغانستان گزارشات نادرست ارائه کنند و پيشرفت‌‌های بزرگ را تحت شعاع موضوعات محدود قرار دهند».

واکنش ذبیح الله مجاهد در حالی صورت می گیرد که بنت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در گزارش حقوق بشری مربوط به افغانستان آورده است؛  طا-لبان به عنوان یک دولت به رسمیت شناخته نمی شوند و نباید به عنوان دولت با آنها رفتار شود.

وی افزوده است: بهبود معنادار و باثبات حقوق بشر باید در تمام مسیر پیش روی افغانستان بخش محوری داشته باشد وی تاکید داشته است که نیاموختن از درس‌های گذشته و به حاشیه راندن حقوق بشر می‌تواند عواقب ویرانگر و طولانی‌مدت در پی داشته باشد.

همچنین وی در گزارش خود گفته است: تا زمانی که پیشرفت‌های ثابت، قابل سنجش و تأیید‌شده مستقل در زمینه معیارهای حقوق بشر، به‌ویژه برای زنان و دختران، وجود نداشته باشد، جامعه بین‌المللی باید از عادی‌سازی یا مشروعیت بخشیدن به مقامات دفاکتو اجتناب کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا