آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثمنطقه

طی دو روز اخیر ۲۵ نفر در حوادث ترافیکی جان باخته‌اند

خبرگزاری دید: در پی وقوع پنج حادثه‌ی ترافیکی طی دو روز اخیر در چند ولایت کشور، دست‌کم ۱۵ نفر جان باخته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. سرعت غیرمجاز، کم‌عرض‌بودن جاده‌ها و بی‌احتیاطی رانندگان از عوامل عمده‌ی حوادث ترافیکی در کشور عنوان می‌شود.

در آخرین حادثه دیروز (شنبه، ۲۵ حمل) در پی واژگون‌شدن یک موتر به داخل رودخانه در ولسوالی دوشی ولایت بغلان، سه نفر جان باخته‌اند، یک نفر ناپدید شده و یک نفر دیگر زخم برداشته است. شیراحمد برهانی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طا-لبان این خبر را تایید کرده است.

به نقل از اطلاعات روز؛ چهار حادثه‌ی دیگر از صبح روز جمعه به این‌طرف در ولایت‌های بدخشان، تخار و سمنگان رخ داده است.روز شنبه در بدخشان، در پی واژگون‌شدن یک موتر در ولسوالی «شهر بزرگ» این ولایت، چهار عضو یک خانواده جان باخته و هفت نفر دیگر زخمی شده‌اند.این حادثه در ساحه‌ی «دشت درنج» روستای «دانشمندی» ولسوالی شهر بزرگ از جاده منحرف و واژگون شده است.

به‌گفته‌ی پولیس طا-لبان، در این حادثه راننده‌ی موتر همراه با همسر، مادر و یک کودک‌اش جان باخته و هفت نفر دیگر، به‌شمول سه زن و دو کودک زخمی شده‌اند.

در ولایت تخار، در پی وقوع دو حادثه ترافیکی در شهر تالقان و ولسوالی‌ فرخار، چهار نفر، از جمله دو عضو طا-لبان جان باخته‌ و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند. حمدالله قریشی، مدیر ترافیک طا-لبان در تخار گفته است که در شهر تالقان براثر برخورد یک موتر نظامی نوع «رنجر» با یک موتر باربری نوع «مازدا»، دو عضو طا-لبان جان باخته‌ و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به‌گفته‌ی او، در حادثه‌ی دیگر یک موتر نوع کرولا در ساحه‌ی «شخ‌های رباط» ولسوالی فرخار از جاده منحرف و واژگون شده است که در نتیجه دو نفر جان باخته‌ و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند. روز پنج‌شنبه نیز در پی سقوط یک موتر به بند آب در ولسوالی ورسج هفت نفر جان باخته‌اند.

جمعه‌شب در حادثه‌ی دیگر در مسیر شاهراه کابل-پروان، در پی وقوع یک حادثه‌ی ترافیکی سه نفر جان باخته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

فرماندهی امنیه‌ی طا-لبان در پروان گفته است که در منطقه‌ی «سر رباط» یک موتر سراچه با یک موتر باربری لاری، درحالی‌که این موتر در شاهراه متوقف بود، برخورد کرده است.

همچنین صبح روز جمعه در ولایت سمنگان نیز در پی وقوع یک حادثه‌ی ترافیکی یک کودک ۱۱ ساله جان باخته و نُه نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا