آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانصحتکودکان

طی ۸ ماه گذشته؛ ۱۱ مورد ابتلا به فلج‌اطفال در کشور ثبت شده است

خبرگزاری دید: سازمان جهانی صحت (دبلیو اچ او) می‌گوید که در جریان هشت ماه گذشته ۱۱ مورد پولیو را در افغانستان ثبت کرده‌اند.این در حالی است که امروز( ۲۳ اسد) کمپاین چهار روزه تطبیق واکسن پولیو( فلج اطفال) در کشور خاتمه می یابد.

طی 8 ماه گذشته؛ 11 مورد ابتلا به فلج‌اطفال در کشور ثبت شده است

سازمان چهانی صحت روز گذشته( ۲۲ اسد) در گزارش تازه خود گفته است: با وجود این‌که در سال ۲۰۲۳ شش مورد این ویروس را در افغانستان ثبت و گزارش کرده بودند، اما در سال ۲۰۲۴ میلادی تنها در هفته گذشته دو مورد شناسایی شده‌است.

بر اساس اطلاعات این سازمان، این دو مورد در ولایت‌های هلمند و کندهار ثبت شده‌است.

سازمان جهانی صحت در این گزارش‌اش همچنان از ثبت موارد مثبت در پاکستان و شماری از کشورهای دیگر جهان نیز گفته است. طبق گزارش «دبلیو اچ او» در سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۴ مورد پولیو در پاکستان، ۳۳ مورد در یمن و سه مورد در سومالیا گزارش شده‌است.

این درحالی‌ست که بر اساس آمارها قرار بود که در کمپاین چهار روزۀ پولیو در افغانستان ۲،۴ میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین شوند.

در همین حال، شماری از خانواده‌هایی که کودکان‌شان به پولیو مبتلا شده‌اند می‌گویند، با وجود این‌که کودکان‌شان واکسین را دریافت کرده‌اند، با آن هم به این بیماری مبتلا شده‌اند.

عدم سیستم صحی کافی و وجود امکانات تداوی در مراکز معالجه بیماران همواره از سوی مسئولین شفاخانه‌ها و شهروندان کشور گزارش شده است. در همین حال حکومت سرپرست تا کنون تدابیر لازم را برای رفع مشکلات تداوی و صحی مردم مد نظر نگرفته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا