آخرین اخبارجهانسیاست

عبداللهیان در اسلام‌آباد: ایران امنیت پاکستان و منطقه را امنیت خود می‌داند

خبرگزاری دید: وزیر خارجه ایران پس ازدیدار با همتای پاکستانی‌اش در نشست خبری مشترک گفت: دوکشور با رویکرد جمعی به مصاف چالش‌های مشترک می‌روند.

حسین امیر عبداللهیان ‏وزیر خارجه ایران امروزدوشنبه (٩ دلو) درنشست خبری مشترک با همتای پاکستانی‌اش تصریح نمود: تهران امنیت پاکستان و امنیت منطقه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

عبداللهیان بیان داشته است که «امروز در پایتخت پاکستان هستیم تا در کنار برادرم جِیلانی با صدای بلند اعلام کنیم؛ ایران و پاکستان به تروریست‌ها مجال تهدید امنیت دو کشور را نخواهند داد».

وی با بیان این که دو کشور در سال های اخیر شهدای زیادی در جنگ با تروریزم تقدیم کرده‌اند، گفت: تروریست‌ها در مرزهای ایران و پاکستان مورد حمایت جانب ثالث هستند.

وزیرامورخارجه ایران تاکید کرد که تهران و اسلام آباد هرگز اجازه نخواهند داد تروریست‌ها به روابط و امنیت مرزهای‌شان آسیب بزنند.

عبداللهیان همچنین از نخست وزیر و دولت پاکستان به دلیل اتخاذ قطع‌نامه‌های قوی برای حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد.

وی افزود: ایران به حمایت قاطع خود از مردم فلسطین و مقاومت فلسطین ادامه خواهد داد.

‏وزیر خارجه پاکستان نیز دراین کنفرانس گفته است: دو کشور توافق کرده‌اند تا رویکرد جمعی و گروهی و مبتنی برهمکاری جهت مقابله با تروریزم داشته باشند.

وی افزود: توافق کردیم تا در خصوص موضوعات اقتصادی و افزایش رفاه در مناطق مرزی با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

وزرای خارجه دو کشورهمچنین در دیدار دوجانبه براهمیّت گفت‌وگو وهمکاری قوی به عنوان مسیر مثبت و رو به رشد در روابط دوجانبه تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا