آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثجهان

«عبدل» کیست؟ شرح ماجرای مناظره عجیب ترامپ درباره مذاکرات با طالبان

خبرگزاری دید: دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق امریکا هنگام صحبت در مورد مذاکرات پایان جنگ امریکا در افغانستان، در جریان مناظره روز سه‌شنبه به اشتباه گفت که شخصی به نام «عبدل» طالبان را رهبری می‌کند.

داستانی را که او مرتباً تعریف می‌کند، به نظر می‌رسد که نام یکی از مذاکره کنندگان طالبان را با رهبر آن‌ها درهم آمیخته است.
ترامپ گفت که به «عبدل» گفته است به تک تیراندازهایش دستور دهد کشتن نیروهای امریکایی را در افغانستان متوقف کنند. او داستان نامرتبط درباره نحوه فرستادن تصویری از خانه عبدل، احتمالا به عنوان تهدید، به  «او» را تعریف کرد که ترامپ او را «رهبر طالبان» می‌خواند و «هنوز هم رهبر طالبان» می‌داند.
رهبر طالبان از سال ۲۰۱۶ به این طرف، هبت‌الله آخوندزاده بوده است.
مشخص نیست منظور ترامپ چه کسی بوده است، اما احتمالاً منظور او ملا عبدالغنی برادر یکی از مذاکره کنندگان طالبان با ایالات متحده بوده است.
به نقل از فوربز، ترامپ این اظهارات را هنگام بحث درباره نقش‌اش در خروج آشفته ایالات متحده از افغانستان در سال ۲۰۲۱ بیان کرد که به‌طور گسترده به عنوان شکست دولت بایدن پس از کشته شدن ۱۳ سرباز در یک بمب‌گذاری انتحاری تلقی می‌شود.
ترامپ اغلب از این خروج برای حمله به بایدن و کامالا هریس معاون رییس‌جمهور استفاده می‌کند، هرچند منتقدان می‌گویند که ترامپ نیز از زمانی که بر سر طرح خروج با طالبان مذاکره کرد، مسئولیت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا