آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنانمنطقه

عفو بین‌الملل: گزارش ملل‌متحد نقض حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی در افغانستان را آشکار کرد

خبرگزاری دید: سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به گزارش جدید سازمان‌ملل گفته است که این گزارش بر نیاز فوری لغو فرمان‌های وزارت امر به معروف طا-لبان تاکید می‌کند. عفو بین‌الملل افزوده است: این گزارش نقش وزارت امر به معروف و نهی از منکر طا-لبان را در نقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی در افغانستان آشکار می‌کند. سوابق خودسرانه، ناسازگار و مبهم این وزارت در نظارت اخلاقی بر مردم افغانستان، با ساختار نهادینه‌شده از تبعیض که به طور نامتناسبی بر زنان و دختران تأثیر می‌گذارد، زوال حقوق بشر در این کشور است.

عفو بین‌الملل: گزارش ملل‌متحد نقض حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی در افغانستان را آشکار کرد

زمان سلطانی، محقق منطقه‌ای جنوب آسیا در عفو بین‌الملل گفته است: این گزارش نقش وزارت امر به معروف و نهی از منکر طا-لبان را در نقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی در افغانستان آشکار می‌کند. سوابق خودسرانه، ناسازگار و مبهم این وزارت در نظارت اخلاقی بر مردم افغانستان، با ساختار نهادینه‌شده از تبعیض که به طور نامتناسبی بر زنان و دختران تأثیر می‌گذارد، زوال حقوق بشر در این کشور است.
عفو بین‌الملل با اشاره به معاهدات بین‌المللی که افغانستان عضو آن است، خواستار پایان یافتن مصئونیت از مجازات نقض فاحش حقوق بشر و جنایات تحت قوانین بین‌المللی شد.
عفو بین‌الملل تاکید کرده است که ملل متحد باید مکانیزم مستقل پاسخگویی جهانی برای بررسی جنایات و سایر موارد جدی نقض حقوق بشر در افغانستان ایجاد نماید.
عفو بین‌الملل افزوده است: آن‌ها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که عدالت جنسیتی در اولویت قرار می‌گیرد و مشارکت زنان مدافع حقوق بشر و ذینفعان جامعه مدنی در تعاملات با طا-لبان محور باقی می‌ماند. ناکامی در انجام این کار به معنای پشت کردن به قربانیان و حقوق آن‌ها برای حقیقت، عدالت و غرامت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا