آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانجهانسیاستمنطقه

عمران خان: پاکستان نیازمند احیای روابط با طا-لبان است

خبرگزاری دید: عمران خان نخست وزیر پیشین و رهبز حزب تحریک انصاف پاکستان با انتقاد از سیاست حکومت شهباز شریف در قبال ظا-لبان گفته است که اسلام آباد نیازمند به احیای روابط با حکومت سرپرست افغانستان است.

عمران خان: پاکستان نیازمند احیای روابط با طا-لبان است

عمران خان؛ روز گذشته (۱۵ سرطان ) با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس خود تأکید داشته است که تهدیدهای پاکستان برای حمله به افغانستان ” احمقانه” است.

وی همچنین مخالفت خود را با عملیات “عزم استحکام” که حکومت پاکستان اخیرا برای مبارزه با تروریسم راه‌اندازی کرد اعلام نموده و گفته است در عملیات عزم استحکام برای مبارزه با تروریسم بدون حمایت طا-لبان پیروزی ممکن نیست.

عمران خان در همین رابطه گفته است: «شما علیه طا-لبان عملیات انجام می‌دهید، آنها فرار می‌کنند و به داخل افغانستان می‌روند. تا زمانی که از افغانستان حمایت نشوید، نمی‌توانید در این عملیات موفق شوید.»

ارتش و حکومت پاکستان اخیرا عملیاتی موسوم به عزم استحکام را برای مبارزه با گروه‌های شورشی به ویژه تحریک طالبان پاکستانی راه اندازی کرد. شماری زیادی از چهره‌های سیاسی و احزاب سیاسی پاکستان با این اقدام حکومت شهباز شریف مخالفت کرده‌اند.

رهبر حزب تحریک انصاف از از بلاول بوتو، وزیر خارجه پیشین و اسحاق دار، وزیر خارجه فعلی پاکستان به خاطر عدم سفر به کابل تحت کنترل طال-بان انتقاد کرده است.

در همین حال، مقامات ارتش پاکستان روز جمعه، ۱۵ سرطان در نشستی، این انتقادها را برای منافع شخصی خواند و بر اجرای عملیات عزم استحکام تاکید کردند.

نزدیک به یک سال است که عمران خان پس از برکناری در زندان به سر می‌برد.

آقای خان و حکومت او روابط گسترده‌ای با طالبان داشت و عمران خان با برخی از رهبران طالبان در اسلام‌آباد دیدار و وزیر خارجه او به کابل سفر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا